Tret de sortida al campionat Extreme-E amb Laia Sanz

El format de la competició és tota una novetat, amb 9 parelles de pilots que són mixtes i fan torns durant la cursa. Els vehicles són 4x4 de 550 cavalls de potència. Laia Sanz competeix amb l'equip català QvTec
Xavier Guillén Actualitzat

La mobilitat elèctrica forma part de la vida diària: tramvies, patinets, cotxes... i també del món de les curses. La Fórmula 1 té la seva rèplica en la Fórmula E i MotoGP en MotoE. Però el frec de l'aire també se sentirà a partir d'ara als raids del desert. Aquest dissabte ha començat a Al-Ula, a l'Aràbia Saudita, el campionat Extreme-E, amb el primer dia de qualificació. Laia Sanz debuta amb Carlos Sainz.

El campionat té 5 proves, algunes en escenaris afectats pel canvi climàtic, com Groenlàndia, la Terra del Foc o el Brasil. El format és tota una novetat, obligatòriament les 9 parelles de pilots són mixtes. Amb el mateix cotxe fan torns els dos corredors. Es fa una jornada de qualificació i tots els cotxes són iguals per a tothom. Es tracta de 4x4 de 550 cavalls de potència. Els vehicles viatgen en el vaixell St Helena, que és alhora parc tancat. Cada escuderia fa la seva preparació, Laia i Carlos compten amb l'equip català QvTec, molt experimentat en la Fórmula E, i amb Pedro Martínez de la Rosa dins l'equip.

Pel que fa als rivals, està ple de campions del món de diferents disciplines, com Jenson Button o Sébastien Loeb, que fa parella amb Cristina Gutiérrez, en un escuderia propietat de Lewis Hamilton, el campió d'F1. Pilots il·lustres i també marques de prestigi com Cupra o Hispano-Suiza. Estructures i corredors de gran nivell, rivals per Sainz-Sanz, la versió elèctrica de "La reina d'Àfrica i el matador".

 

 

VÍDEOS RELACIONATS
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut