Tret de sortida al campionat Extreme-E amb Laia Sanz
La mobilitat elèctrica forma part de la vida diària: tramvies, patinets, cotxes... i també del món de les curses. La Fórmula 1 té la seva rèplica en la Fórmula E i MotoGP en MotoE. Però el frec de l'aire també se sentirà a partir d'ara als raids del desert. Aquest dissabte ha començat a Al-Ula, a l'Aràbia Saudita, el campionat Extreme-E, amb el primer dia de qualificació. Laia Sanz debuta amb Carlos Sainz.
El campionat té 5 proves, algunes en escenaris afectats pel canvi climàtic, com Groenlàndia, la Terra del Foc o el Brasil. El format és tota una novetat, obligatòriament les 9 parelles de pilots són mixtes. Amb el mateix cotxe fan torns els dos corredors. Es fa una jornada de qualificació i tots els cotxes són iguals per a tothom. Es tracta de 4x4 de 550 cavalls de potència. Els vehicles viatgen en el vaixell St Helena, que és alhora parc tancat. Cada escuderia fa la seva preparació, Laia i Carlos compten amb l'equip català QvTec, molt experimentat en la Fórmula E, i amb Pedro Martínez de la Rosa dins l'equip.
Pel que fa als rivals, està ple de campions del món de diferents disciplines, com Jenson Button o Sébastien Loeb, que fa parella amb Cristina Gutiérrez, en un escuderia propietat de Lewis Hamilton, el campió d'F1. Pilots il·lustres i també marques de prestigi com Cupra o Hispano-Suiza. Estructures i corredors de gran nivell, rivals per Sainz-Sanz, la versió elèctrica de "La reina d'Àfrica i el matador".