Loteria Nadal 2025
Arxius Epstein
Inuncat
Selectivitat 2026 (PAU)
Bustos cas Mercuri
Sumar PSOE
B9 de Badalona
Shein
Sospitós Universitat de Brown
UE Ucraïna fons russos congelats
Ordeig IRTA-CReSA
Incendi Hospitalet de Llobregat
Barça Baskonia
Punter Pascual
Joan Laporta

Baixen els preus de les bicis: se'n van fer massa postconfinament i hi ha excés d'estoc

Les vendes van caure un 10% l'any passat, i ara el sector demana ajudes mentre confia que el 2025 l'oferta i la demanda s'equilibraran

19/08/2024 - 07.24 Actualitzat 21/08/2024 - 22.43

Comprar una bicicleta avui pot sortir més barat que fa dos anys. La raó és l'excés d'oferta, perquè encara no s'ha absorbit l'augment de producció que es va fer després del confinament. Aleshores molta gent volia comprar una bici.

Amb previsions massa optimistes es van fabricar més bicicletes de les que realment es comprarien, i es van generar grans estocs. Les vendes van caure un 10% l'any passat. És el que expressa Jesús Freire, de l'Associació de Marques i Bicicletes d'Espanya AMBE

"Per respondre a la demanda, es va començar a produir més bicicletes perquè no n'hi havia prou per a tanta demanda. Ara passats aquells mesos, ens trobem en una situació de correcció."

Un grup de ciclistes circulant per la ciutat (iStock)

La situació ha generat una crua competència al sector, amb fortes rebaixes de preus, i fins i tot ha fet tancar alguns establiments, indica Arnau Esteve, un dels responsables de la botiga especialitzada Bikestocks Barcelona.

"S'han acumulat diversos models des de 2021 fins ara. I això amb la producció i els tempos de les botigues de bicicletes fa que les vendes vagin més a poc a poc. Ara, la demanda és més baixa perquè també els sous no han pujat, també hi ha necessitats més bàsiques, i això no deixa de ser un hobby."

Les elèctriques, juntament amb les de grava i de carretera, són les úniques bicicletes que han augmentat lleugerament les vendes, però és insuficient. Per aquest motiu, Freire se suma a la demanda d'ajudes que fa el sector.

"Portugal ha reduït l'IVA a la compra, el lloguer i reparació de bicicletes. França i Alemanya tenen polítiques industrials de suport a les famílies i a les empreses per a l'adquisició de bicicletes. I nosaltres, òbviament, defensem que Espanya no ha de ser diferent."

El sector confia que després de dos anys de caiguda de vendes, a partir del 2025 s'equilibraran l'oferta i la demanda, i fabricants, botigues i tallers començaran a remuntar.