
L'empresa de l'helicòpter sinistrat a Nova York deixarà d'operar de manera immediata
La companyia tenia una llarga trajectòria de morositat i impagaments a proveïdors
Redacció
14/04/2025 - 10.36 Actualitzat 15/04/2025 - 18.58
La companyia d'helicòpters de l'accident en què va morir una família catalana a Nova York deixarà d'operar de manera "immediata".
Ho ha anunciat l'Autoritat Federal d'Aviació (FAA) en un comunicat a la xarxa X en què assegura que investigarà la llicència i les estadístiques de seguretat de la companyia.
La suspensió de l'activitat arriba poc després de saber-se que l'aparell sinistrat no portava caixa negra ni cap instrument de gravació.
Les autoritats de transport continuen investigant les causes de l'accident i ja han recuperat una bona part del fuselatge i dels components de l'helicòpter.
Aquest dilluns, un equip de submarinistes ha trobat el rotor de l'helicòpter i dues pales que podrien ser les hèlices, peces que podrien ser crucials en la recerca d'informació.
L'empresa arrossegava problemes econòmics
Segons ha publicat el diari The New York Times, l'empresa tenia una llarga trajectòria de morositat, impagaments a proveïdors, litigis amb tercers i una suspensió de pagaments.
Va entrar en concurs de creditors el 2019 i va reduir la plantilla de 30 treballadors a la meitat, alhora que posava en marxa activitats a Nova Jersey i Miami.
La companyia va passar de facturar prop de 6 milions d'euros anuals a només un terç.
La suspensió de pagaments es va aixecar fa tres anys, però l'empresa va continuar sense pagar alguns deutes, segons The New York Times.
A més, havia tingut dos ensurts el 2013 i el 2015. El primer va ser un aterratge d'emergència pel qual el propietari de la companyia va demandar l'empresa de manteniment.
El 2015, un altre helicòpter va perdre el control, però el pilot va acabar podent-lo aterrar.
Avui és notícia
Publicat el Dossier Epstein: milers de documents de la xarxa pedòfila de l'empresari amic de Trump
Desenes de persones passen la tercera nit al ras al voltant del B9 de Badalona
"Estem desbordats": els fabricants de balises, a pocs dies de l'obligatorietat dels llums V16
Balisa V16 o triangles, si viatges fora? Què cal fer servir a cada banda de la frontera
Mor de forma sobtada Slavko Aleksic, un testimoni clau dels "safaris humans" de Sarajevo