Loteria de Nadal 2025
Comicis a Extremadura
Tiroteig a Johannesburg
Dossier Epstein
Tales il·legals arbres
Mort violenta Molins de Rei
Inuncat
Selectivitat 2026 (PAU)
Bustos cas Mercuri
Sumar PSOE
B9 de Badalona
Sospitós Universitat de Brown
Christensen
Girona Atlètic de Madrid
Vinicius

Nissan presenta un ERTO per a més de 3.000 treballadors sense l'acord dels sindicats

L'automobilística japonesa addueix raons de força major i els sindicats reclamen que esgoti les fórmules de flexibilitat

Redacció

19/03/2020 - 17.13 Actualitzat 09/11/2021 - 08.14

Nissan presenta aquest dijous un expedient de regulació temporal d'ocupació, un ERTO, per a més de 3.000 treballadors dels seus centres a Catalunya.

La decisió afecta les plantes de la Zona Franca, Montcada i Reixac (Vallès Occidental) i Sant Andreu de la Barca (Baix Llobregat) de l'automobilística japonesa, que vol que l'ERTO entri en vigor aquest mateix dijous i tingui caràcter retroactiu des d'aquest dilluns passat.

Com els ha passat a molts d'altres fabricants d'automòbils, les fàbriques de Nissan a la Zona Franca i a Montcada han hagut d'aturar la producció per falta de subministrament, a causa de la crisi del coronavirus. Estan aturades des de divendres, en part a causa del confinament de la conca d'Òdena, on la companyia té alguns proveïdors, com l'empresa Trire.

Més enllà d'aquesta situació, la planta barcelonina de Nissan ja arrossegava dificultats per la falta de models de cotxes a fabricar, i preveia tancar l'any produint a un 20% de la seva capacitat.

A finals de febrer els treballadors de Nissan ja van sortir al carrer més d'una vegada per reclamar "garanties" per al seu futur.

L'empresa addueix causes de força major per presentar l'expedient. A més, ofereix un complement que garanteix als treballadors afectats que cobraran el 80% del sou mentre duri l'aturada de la producció.

 

Un treballador de Nissan munta una caixa de canvi (ACN/Àlex Recolons)

 

Els sindicats no hi estan d'acord, i després d'una reunió amb la direcció de Nissan han anunciat que portaran l'ERTO a Inspecció de Treball. Reclamaran a l'empresa que esgoti les fórmules de flexibilitat que recull el conveni col·lectiu.

El personal de Nissan que pugui teletreballar queda exclòs d'aquesta mesura, adoptada ja per l'altra gran automobilística catalana, Seat: aquesta mateixa setmana ha presentat un ERTO per a 14.800 treballadors.

Es dona la circumstància que els treballadors de Seat, durant l'ERTO, cobraran el 90% del salari, el mateix percentatge que reclamen els sindicats de Nissan.