Loteria Nadal 2025
Arxius Epstein
Inuncat
Selectivitat 2026 (PAU)
Bustos cas Mercuri
Sumar PSOE
B9 de Badalona
Shein
Sospitós Universitat de Brown
UE Ucraïna fons russos congelats
Ordeig IRTA-CReSA
Incendi Hospitalet de Llobregat
Barça Baskonia
Punter Pascual
Joan Laporta

"Odiseo"

Un important estudi de disseny recupera el paper com a eina d'expressió i aposta per una revista on es barreja l'erotisme i l'assaig contemporani. Artistes i fotògrafs conviuen amb pensadors contemporanis en una publicació de qualitat.

29/03/2014 - 20.23 Actualitzat 05/10/2020 - 14.27

Tot i que les iniciatives editorials en format digital es multipliquen cada dia que passa, encara hi ha romàntics que gaudeixen mostrant la seva saviesa en paper, deixant assaborir la puresa de les tipografies, la nitidesa de les imatges i l'encant sempre captivador d'una bona enquadernació.

Amb aquesta idea de base, un dels més prestigiosos estudis de disseny de Barcelona, Folch Studio, una estructura de creació que acostuma a treballar en projectes editorials i de disseny d'abast internacional, desenvolupant totes les fases i totes les opcions del procés, fusionant, art, continguts, creativitat, ètica i estètica, es va decidir fa un temps a fer un pas més enllà en els seus plantejaments gràfics i de contingut i va treure al mercat internacional la revista "Odiseo".

La revista arriba ja al número 3 mantenint el seu ambiciós ideari estètic i de continguts. Es tracta d'una molt ben treballada publicació que uneix imatges eròtiques i petits assajos de creació. Pensadors contemporanis d'avantguarda i fotògrafs i dibuixants innovadors van donant forma a aquestes pàgines de periodicitat semestral disposats a recuperar i a posar en valor aquella màxima de Hugh Hefner, el creador de l'imperi Playboy quan es va proposar unir erotisme i firmes de qualitat.

A partir d'aquesta probable picada d'ullet a l'ideari del magnat americà, Odiseo representa una aposta ètica i estètica de primer nivell. Al número 3 hi trobem "The Black Pond. Cape Cod", una selecció de fotografies de Marc Regàs; "Solution 244", un treball d'Ingo Niermann & Martti Kalliala; les fotografies que Olya Oleinic ha fet a la model Stefanie Crombach; el text "Verisimikitude: The Battle for Coherent Identity", de Francis Melville; el "Breakdown ¿abylity- the future is unwritten", de Magnus Lindkvist; la sèrie fotogràfica "Roma. A series of Italian Woman", de Max von Gumppenberg i Patrick Bienert; "New roads toward a Just Regeneration", de Joie Reinstein i un arxiu final dedicat, precisament a la revista "Play Boy".


La direcció creativa va a càrrec d'Albert Folch i de Carlota Santamaría, l'edició d'Oriol Mogas i Pol Pérez, el màrqueting és de Rafa Martínez, el disseny de Folch Studio, la fotografia de la portada de Victor Ivanovski, les pintures d'Ángela Palacios i les il·lustracions de Pol Montserrat.