Madrid
AENA preveu incrementar l'1 de juny un 22% les taxes aeroportuàries del Prat
Dels 48 aeropots del Regne d'Espanya, 23 baixen un 0,63 les taxes, 21 pujen una mitjana d'un 2% i els tres més grans, que suporten el 51% del trànsit, pugen. Mallorca, un 4,21; Madrid, un 17,05, i Barcelona, el 22,08 %. Reus i Girona pugen un 1,75%.
Redacció
20/05/2012 - 13.54 Actualitzat 09/11/2021 - 10.28
Encara que la pujada anunciada per AENA de les taxes aeroportuàries se situen en el 18,9%, en haver abaixat en els dos últims anys les corresponents a la navegació aèria un 15%, es rebaixa la xifra que han de pagar les companyies fins al 10,2% de mitjana.
Si bé des de les companyies aèries s'insisteix que aquesta pujada és "desorbitada" i que perjudicarà no només la demanda dels passatgers, sinó també el turisme, ja que tres de cada quatre turistes arriben a Espanya a través dels aeroports, AENA insisteix que les taxes són un 43,5% més barates que a la resta d'Europa.
A tall d'exemple, el gestor aeroportuari indica els costos que han de pagar les companyies aèries en dos aeroports de referència espanyols, com són Madrid-Barajas i Barcelona-el Prat, d'acord amb un avió tipus de 115 places.
A Barajas, el cost d'escala d'aquest avió que provingui de l'espai europeu és de 1.798 euros, davant dels 4.756 euros en aeroports europeus similars, Londres-Heathrow, Amsterdam, País-Charles de Gaulle i Frankfurt, mentre que el cas d'un vol internacional el cost seria de 2.198 euros per a l'aeroport madrileny i de 8.904 euros per als altres europeus.
Per al cas de Barcelona i en un supòsit semblant, comparat amb els aeroports de Roma, Munic, Londres-Gatwick, París-Orly i Zuric, al Prat es pagarien 1.644 euros davant els 3.948 euros en vols de l'espai econòmic europeu, i de 1.996 euros davant dels 7.023 euros en trajectes internacionals.
Els anomenats aeroports d'interès turístic, Alacant, Màlaga, Gran Canària, Palma de Mallorca i Tenerife Sud, comparats amb instal·lacions semblants de l'entorn mediterrani, com són El Caire, Tunis i Istanbul, presenten una proporció de 1.517 euros davant dels 2.016 euros.
Si bé des de les companyies aèries s'insisteix que aquesta pujada és "desorbitada" i que perjudicarà no només la demanda dels passatgers, sinó també el turisme, ja que tres de cada quatre turistes arriben a Espanya a través dels aeroports, AENA insisteix que les taxes són un 43,5% més barates que a la resta d'Europa.
A tall d'exemple, el gestor aeroportuari indica els costos que han de pagar les companyies aèries en dos aeroports de referència espanyols, com són Madrid-Barajas i Barcelona-el Prat, d'acord amb un avió tipus de 115 places.
A Barajas, el cost d'escala d'aquest avió que provingui de l'espai europeu és de 1.798 euros, davant dels 4.756 euros en aeroports europeus similars, Londres-Heathrow, Amsterdam, País-Charles de Gaulle i Frankfurt, mentre que el cas d'un vol internacional el cost seria de 2.198 euros per a l'aeroport madrileny i de 8.904 euros per als altres europeus.
Per al cas de Barcelona i en un supòsit semblant, comparat amb els aeroports de Roma, Munic, Londres-Gatwick, París-Orly i Zuric, al Prat es pagarien 1.644 euros davant els 3.948 euros en vols de l'espai econòmic europeu, i de 1.996 euros davant dels 7.023 euros en trajectes internacionals.
Els anomenats aeroports d'interès turístic, Alacant, Màlaga, Gran Canària, Palma de Mallorca i Tenerife Sud, comparats amb instal·lacions semblants de l'entorn mediterrani, com són El Caire, Tunis i Istanbul, presenten una proporció de 1.517 euros davant dels 2.016 euros.
Avui és notícia
Publicat el Dossier Epstein: milers de documents de la xarxa pedòfila de l'empresari amic de Trump
20 municipis rebran 233 milions de la llei de barris: quins són i a què destinaran els diners
Relators de l'ONU denuncien el "tracte cruel i degradant" del desallotjament del B9 de Badalona
L'Ajuntament de Badalona fa fora les desenes de persones acampades davant el B9
Ordeig diu que els experts europeus no veuen per ara indicis que la pesta porcina sortís de l'IRTA-CReSA