
Així són els trens nocturns que circulen per Europa i que arribaran a Barcelona el 2024
El consorci Nightjet ha inaugurat noves rutes nocturnes que connecten algunes de les principals ciutats del centre d'Europa amb trens de nova generació i preveu fer-los arribar fins a Barcelona
Anna Bonet Martínez
24/12/2023 - 19.40 Actualitzat 26/12/2023 - 13.21
Els trens nocturns estan en plena expansió a Europa. Aquest desembre han començat a circular els primers trens que connecten Berlín, Brussel·les i París de nit, un servei que havia quedat interromput el 2014. L'any que estem a punt d'encetar, si tot va bé, aquests trens arribaran fins a Barcelona.
És la previsió que va fer Nightjet, la unió de les companyies ferroviàries de França (SNCF), Alemanya (DB), Àustria (ÖBB) i Suïssa (CFF) que formen part del projecte d'impuls del tren nocturn a Europa.
L'objectiu és connectar de nit tretze ciutats europees, entre les quals Barcelona, que s'uniria amb Zúric amb un tren nocturn a partir de finals de l'any que ve.
Com són els nous trens nocturns?
Amb el transport nocturn per ferrocarril, els passatgers poden gaudir d'un trajecte relaxat mentre s'estalvien nits d'hotel.
Coincidint amb el centenari de la companyia austríaca de trens (ÖBB) el 2023, s'estrenaran set trens de nova generació que faran els trajectes nocturns de Nightjet.
Inclouen dos cotxes amb seients reclinables, tres cotxes amb lliteres i dos cotxes llit, amb una capacitat total de 254 places.
Els cotxes llit, fins i tot, tenen el bany i la dutxa dins dels compartiments, que són per a dues persones i prou espaiosos perquè s'hi pugui treballar, llegir o menjar durant el trajecte.
Els vagons amb lliteres permeten un viatge nocturn sense molèsties. L'espai és més compacte, però inclou una zona d'emmagatzematge, una taula plegable amb mirall integrat, ganxos, llum de lectura i taquilles per a l'equipatge de mà i les sabates.
Els trens són accessibles i incorporen espai per a fins a dos usuaris de cadira de rodes i persones acompanyants amb un lavabo sense barreres.
A més, al tren hi ha sis places d'aparcament de bicicletes, així com espai per a l'equipatge de grans dimensions com cotxets i material esportiu.
Viatgen a una velocitat màxima de 230 quilòmetres per hora i inclouen internet gratuït per als passatgers.
L'auge dels trens nocturns a Europa
Fa pocs anys, el tren semblava condemnat a desaparèixer. Però la presa de consciència que cal una mobilitat més sostenible ha fet que molts viatgers n'hagin augmentat la demanda els últims anys.
Des del 2021, l'Any Europeu del Ferrocarril, s'han obert noves rutes i ara ja hi ha trens que van de Viena a Múnic i de Zúric a Colònia i Amsterdam.
Avui és notícia
Eleccions a Extremadura: el PP no treu majoria absoluta, el PSOE s'enfonsa i Vox es dispara amb el 79% escrutat
Aturada l'acollida de part dels desallotjats del B9 de Badalona per la pressió d'un grup de veïns
Ángela Valeiras, la doctora que acull dos joves desallotjats de l'institut B9 de Badalona
Rescaten 14 excursionistes sorpresos per una allau a Meranges que ha deixat tres ferits lleus
Entre el trauma i l'oblit: Mariúpol, la ciutat arrasada pels russos que vol enterrar la guerra