Loteria de Nadal 2025
Comicis a Extremadura
Tiroteig a Johannesburg
Dossier Epstein
Tales il·legals arbres
Mort violenta Molins de Rei
Inuncat
Oficines Correus Extremadura
B9 de Badalona
Selectivitat 2026 (PAU)
Bustos cas Mercuri
Sumar PSOE
Vila-real Barça
Girona Atlètic de Madrid
Brahim Díaz Marroc

Sevilla

Alemanya i el Regne Unit suspenen els vols de prova del seu A-400M, després de l'accident a Sevilla

L'avió sinistrat era el tercer A-400M que encarregava Turquia a l'empresa Airbus de Sevilla

09/05/2015 - 19.44 Actualitzat 10/05/2015 - 08.54

L'A-400M és un avió de transport militar que ja està operant a França, Turquia, Regne Unit i Alemanya, encara que en total hi ha vuit països que han realitzat comandes. Els quatre on ja opera, més Espanya, Bèlgica, Luxemburg i Malàisia.

El febrer passat a Munic, Airbus  va presentar els resultats anuals, i el president del grup, Tom Enders, va dir que l'objectiu per al 2015 era "duplicar els lliuraments" respecte a les unitats de l'A-400M que es van lliurar el 2014 a quatre dels països clients: quatre per a França, dos per a Turquia, un per al Regne Unit i un per a Alemanya.

Però abans, el mes de gener, Enders va haver de sortir a demanar disculpes a Londres davant de diferents institucions per la marxa que estava tenint el programa A-400, ja que no avançava segons els terminis previstos.

El programa del A-400M, valorat inicialment en uns 20.000 milions d'euros, va haver de ser revisat el 2010, quan els set països que van participar en el seu llançament (Alemanya, França, Regne Unit, Espanya, Turquia, Bèlgica i Luxemburg) van assumir 1.500 milions suplementaris, i Airbus, 3.000 milions.

L'origen de l'A-400M es remunta a 1982, quan quatre empreses es van unir per desenvolupar un substitut per als avions de transport militar Hèrcules, fabricat per la nord-americana Lockheed.

Alemanya i el Regne Unit suspenen els vols de prova de l'A400M

L'Exèrcit alemany ha decidit suspendre els vols de prova del seu avió de transport militar A-400M, després de l'accident d'aquest matí.

Un portaveu de l'Exèrcit de l'Aire ha comunicat aquesta decisió, que afecta l'únic aparell d'aquestes mateixes característiques que havia rebut fins ara la Bundeswehr i que els van subministrar al desembre passat. La interrupció dels vols de prova es prolongarà fins que s'aclareixi el motiu pel qual s'ha estavellat l'avió.

El Regne Unit també ha decidit suspendre els vols de prova.