Mataró
Carod vol despertar els abstencionistes marcant distàncies amb "la claudicació" de CiU a Madrid
Contra l'abstenció i marcant distàncies amb CiU. Aquests han estat els eixos centrals del míting que ha fet el candidat d'Esquerra Republicana, Josep-Lluís Carod-Rovira, a Mataró. Ha demanat als electors que "es treguin la son de les orelles" i vagin a votar el dia 1. I és clar, els ha demanat que votin per ERC perquè són garantia que no s'arronsaran a Madrid, ha afirmat Carod. Amb això ha volgut desmarcar-se de Convergència, a qui ha acusat de "voler el vot per després, anar-lo a vendre a Madrid".
26/10/2006 - 21.23 Actualitzat 27/10/2006 - 00.03
Davant de 300 persones al Casal de l'Aliança de Mataró, el presidenciable dels republicans, ha pronunciat un discurs amb dues intencionalitats principals: deixar clar que ERC i CiU no són el mateix i, d'altra banda, despertar el vot abstencionista. En el primer negociat, Carod ha fet una crida als votants nacionalistes a apostar per la candidatura que encapçala i ho ha fet amb els següents arguments. Diu que Esquerra permetrà als catalans "parlar per nosaltres mateixos i escriure la nostra pròpia història, sense haver d'arronsar-nos".
Per Carod, la federació nacionalista està acostumada a subjugar-se de manera recurrent al govern de l'Estat i a "claudicar a Madrid". En contraposició a això ha demanat el vot per a la seva formació i també perquè ERC "es quadrarà" a la capital espanyola.
Els republicans, d'altra banda, volen capgirar la tendència a la baixa que els auguren les enquestes i amb aquest objectiu Carod ha atacat en un front principal: el de l'abstenció. Ha advertit que "un sol vot que no s'emeti pot ser un diputat" i ha volgut emfasitzar especialment que "ERC ha de pujar, perquè si puja ERC puja Catalunya i la dignitat d'aquest país.
El panellet més venut
Si les enquestes no el situen al capdavant de la cursa electoral, almenys Carod pot presumir de tenir el panellet més venut a la pastisseria Escribà. Carod-Rovira suma el 37% de les vendes en el "panellòmetre" -un rànquing de les figures més venudes- que ha creat la pastisseria. La venda va començar dimarts passat. En segon lloc se situa el candidat de CiU, Artur Mas, amb un 24%. El presidenciable del PSC, José Montilla, suma un 14%, seguit del representant del PP, Josep Piqué, amb un 13%, i del candidat d'ICV-EUiA, Joan Saura, amb un 12%.
Per Carod, la federació nacionalista està acostumada a subjugar-se de manera recurrent al govern de l'Estat i a "claudicar a Madrid". En contraposició a això ha demanat el vot per a la seva formació i també perquè ERC "es quadrarà" a la capital espanyola.
Els republicans, d'altra banda, volen capgirar la tendència a la baixa que els auguren les enquestes i amb aquest objectiu Carod ha atacat en un front principal: el de l'abstenció. Ha advertit que "un sol vot que no s'emeti pot ser un diputat" i ha volgut emfasitzar especialment que "ERC ha de pujar, perquè si puja ERC puja Catalunya i la dignitat d'aquest país.
El panellet més venut
Si les enquestes no el situen al capdavant de la cursa electoral, almenys Carod pot presumir de tenir el panellet més venut a la pastisseria Escribà. Carod-Rovira suma el 37% de les vendes en el "panellòmetre" -un rànquing de les figures més venudes- que ha creat la pastisseria. La venda va començar dimarts passat. En segon lloc se situa el candidat de CiU, Artur Mas, amb un 24%. El presidenciable del PSC, José Montilla, suma un 14%, seguit del representant del PP, Josep Piqué, amb un 13%, i del candidat d'ICV-EUiA, Joan Saura, amb un 12%.
Avui és notícia
Publicat el Dossier Epstein: milers de documents de la xarxa pedòfila de l'empresari amic de Trump
20 municipis rebran 233 milions de la llei de barris: quins són i a què destinaran els diners
Relators de l'ONU denuncien el "tracte cruel i degradant" del desallotjament del B9 de Badalona
L'Ajuntament de Badalona fa fora les desenes de persones acampades davant el B9
Ordeig diu que els experts europeus no veuen per ara indicis que la pesta porcina sortís de l'IRTA-CReSA