Loteria de Nadal 2025
Comicis a Extremadura
Tiroteig a Johannesburg
Dossier Epstein
Tales il·legals arbres
Mort violenta Molins de Rei
Inuncat
Oficines Correus Extremadura
B9 de Badalona
Selectivitat 2026 (PAU)
Bustos cas Mercuri
Sumar PSOE
Vila-real Barça
Girona Atlètic de Madrid
Marcelino

Girona

Casademont presenta concurs de creditors

L'empresa aragonesa Piensos Costa hauria presentat una oferta per adquirir-la i mantenir la plantilla

04/07/2017 - 10.11 Actualitzat 04/07/2017 - 12.29

Casademont, un dels principals elaboradors d'embotits de les comarques gironines, ha presentat concurs de creditors davant la impossibilitat de fer front a un deute de 25 milions d'euros. La mesura, es va comunicar aquest dilluns a la plantilla, després de mesos d'incertesa i de retards en el pagament de les nòmines.

 Els principals creditors de Casademont són els bancs, amb 15 milions, i després el proveïdors, a qui deuen 8 milions d'euros. Casademont també deu una mensualitat a la plantilla. 

Oferta de compra aragonesa

Segons fonts sindicals, la històrica empresa, fundada fa seixanta anys, ja comptaria amb un nou inversor. L'empresa aragonesa Pinsos Costa de Fraga hauria presentat una oferta per adquirir-la i mantenir la plantilla, de més de 250 empleats, en els centres de treball a Bonmatí i Palol de Revardit.

En l'última dècada, l'empresa ha travessat problemes financers i ja el 2013 es va veure abocada a aplicar una important retallada salarial. A més, també va impulsar canvis com optar per les gammes més altes dels productes i incrementar la seva presència en mercats exteriors. 

L'aposta russa

Casademont va duplicar les vendes al mercat rus l'any passat i per aquest exercici l'empresa preveu créixer un 50%. Les vendes de la càrnia han crescut amb força a Moscou i Sant Petersburg i per aquest any la firma gironina preveu introduir-se a altres grans ciutats del país. 

A més, Casademont també ha arribat a un acord amb un grup de capital finlandès i amb una planta d'elaboració de Sant Petersburg per produir i comercialitzar productes a través de la seva xarxa de distribució a canvi d'un royalty per cada quilo de producte venut.