Catalunya
Catalunya celebra un Divendres Sant tradicional amb centenars de persones al carrer
Divendres Sant és dia de processons arreu, per rememorar els últims moments de la vida de Jesús abans de morir a la creu. A Sant Hilari, prop de 300 persones s'han vestit per representar el viacrucis de Jesús. A la Setmana Santa Girona va començar amb la baixada dels manaies per les escalinates de la catedral i a Tarragona la processó va començar a la plaça del Rei després de la recollida dels armats. Una de les tradicions més antigues és la de Lleida, organitzada per la Congregació de la Puríssima Sang, i una de les més noves, la de l'Hospitalet, l'única processó laica de tot l'estat.
Com cada Divendres Sant des de fa 200 anys, Sant Hilari Sacalm s'entrega de ple a la seva particular processó. Prop de 300 persones del poble s'han vestit aquest any per representar els protagonistes dels 12 passos, les escenes que Jesús va patir abans de morir crucificat. Són sis hores de representació que prenen com a escenari el nucli antic de la població.
Com és tradició, la processó de Girona va començar amb la baixada dels manaies per les escalinates de la catedral. Confraries com la de les vestes, els membres de la qual porten túniques llargues fins als peus, passen per un moment dolç. Hi van participar fins a 250 persones.
A Tarragona, la processó va començar a la plaça del Rei després de la recollida dels armats. Com cada any, els portants dels dotze misteris van haver de superar alguns obstacles, com les fortes baixades dels carrers del barri vell de la ciutat.
Unes 800 persones van participar en la processó de Lleida, una de les més antigues de Catalunya, que data del 1677. Es tracta de la processó del Sant Enterrament, organitzada per la Congregació de la Puríssima Sang.
A l'Hospitalet de Llobregat, la confraria 15+1 va organitzar l'única processó laica de tot l'estat. Ja són tres dècades d'èxit, però tot va començar com una activitat espontània d'un grup d'andalusos.
Com és tradició, la processó de Girona va començar amb la baixada dels manaies per les escalinates de la catedral. Confraries com la de les vestes, els membres de la qual porten túniques llargues fins als peus, passen per un moment dolç. Hi van participar fins a 250 persones.
A Tarragona, la processó va començar a la plaça del Rei després de la recollida dels armats. Com cada any, els portants dels dotze misteris van haver de superar alguns obstacles, com les fortes baixades dels carrers del barri vell de la ciutat.
Unes 800 persones van participar en la processó de Lleida, una de les més antigues de Catalunya, que data del 1677. Es tracta de la processó del Sant Enterrament, organitzada per la Congregació de la Puríssima Sang.
A l'Hospitalet de Llobregat, la confraria 15+1 va organitzar l'única processó laica de tot l'estat. Ja són tres dècades d'èxit, però tot va començar com una activitat espontània d'un grup d'andalusos.