Barcelona
Catalunya diu adéu al Tour mentre Contador marca el ritme
El pas del Tour per Catalunya ha posat moltes viles i ciutats en una situació d'excepcionalitat. La més afectada, Barcelona, ha quedat dividida en dues en la sortida de la setena etapa de la volta francesa, en què Contador s'ha situat segon de la cursa, després d'haver-se escapat a prop de dos quilòmetres de l'arribada. La caravana publicitària sortia pocs minuts després de les nou del matí, coincidint amb l'hora punta. Sigui pels avisos del Servei Català de Trànsit o per la mateixa conscienciació dels ciutadans, el Tour ha provocat alguna congestió, però no el col·lapse que es podia esperar.
10/07/2009 - 06.00 Actualitzat 10/07/2009 - 21.52
El Tour de França sortia de Barcelona amb la incògnita de si la ciutat estaria a l'altura de les circumstàncies. Finalment, ha passat amb nota, de la mateixa manera que Contador, que es col·loca segon a la classificació general, per davant d'Armstrong i a sis segons de l'italià Nocentini. L'etapa l'ha guanyada el francès Feillu.
Però la jornada pintava bastant més complicada; l'etapa començava a un quart de deu del matí, en plena hora punta. El director del Servei Català de Trànsit, Josep Pérez Moya, ja havia avisat que "tothom hauria de ser a destinació a les nou", quinze minuts abans de l'hora de sortida de la caravana publicitària.
L'hora de la veritat ha arribat i, com era d'esperar, hi ha hagut algunes congestions, però no problemes importants, tot i que s'han registrat unes 500.000 persones. La Guàrdia Urbana ha explicat que el tancament dels carrers no ha provocat incidències greus en el trànsit de la ciutat i que la congestió era "l'habitual de les hores punta de qualsevol altre dia laborable". Les principals artèries del centre de la capital catalana, com l'avinguda Diagonal o els carrers d'Aragó i Mallorca, són les que més problemes han registrat, amb retencions especialment a les cruïlles. També el passeig de Sant Joan, una via que habitualment presenta una circulació molt fluïda, ha quedat congestionat.
Pel que fa a les entrades i sortides de Barcelona, s'han registrat retencions que en cap cas han arribat a superar els cinc quilòmetres. La circulació s'ha normalitzat a dos quarts de dotze, quan s'ha reobert el trànsit a dins de la ciutat.
L'atenció, centrada en la C-55
Quan el pilot s'ha acomiadat de Barcelona i ha enfocat Sant Cugat per la Rabassada, els ciclistes han circulat per la BP-1503 i la C-58 entre Sant Cugat i Terrassa. Aquestes dues vies s'han reobert al migdia i l'atenció s'ha desplaçat a la C-55, la C-25 i l'N-260. Totes han estat tallades des de dos quarts de dotze fins a les quatre. El trajecte ha portat els ciclistes per la C-55 cap a Manresa i Solsona. A través de la C-26 i de carreteres locals, la cursa s'ha enfilat pel port del Comte i ha baixat cap a Organyà.
Els corredors han rodat a través de la C-14 i la Nacional 260, cap a la Seu d'Urgell. Els ciclistes no han pres el camí de l'interior de la capital de l'Alt Urgell, sinó que s'han desviat per agafar l'N-145 cap a Andorra.
Ja a Andorra han passat per Sant Julià de Lòria, Escaldes-Engordany, la Massana, Ordino, el Serrat i Arcalís.
Però la jornada pintava bastant més complicada; l'etapa començava a un quart de deu del matí, en plena hora punta. El director del Servei Català de Trànsit, Josep Pérez Moya, ja havia avisat que "tothom hauria de ser a destinació a les nou", quinze minuts abans de l'hora de sortida de la caravana publicitària.
L'hora de la veritat ha arribat i, com era d'esperar, hi ha hagut algunes congestions, però no problemes importants, tot i que s'han registrat unes 500.000 persones. La Guàrdia Urbana ha explicat que el tancament dels carrers no ha provocat incidències greus en el trànsit de la ciutat i que la congestió era "l'habitual de les hores punta de qualsevol altre dia laborable". Les principals artèries del centre de la capital catalana, com l'avinguda Diagonal o els carrers d'Aragó i Mallorca, són les que més problemes han registrat, amb retencions especialment a les cruïlles. També el passeig de Sant Joan, una via que habitualment presenta una circulació molt fluïda, ha quedat congestionat.
Pel que fa a les entrades i sortides de Barcelona, s'han registrat retencions que en cap cas han arribat a superar els cinc quilòmetres. La circulació s'ha normalitzat a dos quarts de dotze, quan s'ha reobert el trànsit a dins de la ciutat.
L'atenció, centrada en la C-55
Quan el pilot s'ha acomiadat de Barcelona i ha enfocat Sant Cugat per la Rabassada, els ciclistes han circulat per la BP-1503 i la C-58 entre Sant Cugat i Terrassa. Aquestes dues vies s'han reobert al migdia i l'atenció s'ha desplaçat a la C-55, la C-25 i l'N-260. Totes han estat tallades des de dos quarts de dotze fins a les quatre. El trajecte ha portat els ciclistes per la C-55 cap a Manresa i Solsona. A través de la C-26 i de carreteres locals, la cursa s'ha enfilat pel port del Comte i ha baixat cap a Organyà.
Els corredors han rodat a través de la C-14 i la Nacional 260, cap a la Seu d'Urgell. Els ciclistes no han pres el camí de l'interior de la capital de l'Alt Urgell, sinó que s'han desviat per agafar l'N-145 cap a Andorra.
Ja a Andorra han passat per Sant Julià de Lòria, Escaldes-Engordany, la Massana, Ordino, el Serrat i Arcalís.
Avui és notícia
L'acollida de les persones desallotjades del B9 queda en mans d'entitats socials
Ángela Valeiras, la doctora que acull dos joves desallotjats de l'institut B9 de Badalona
Què està en joc a les eleccions a Extremadura: d'una patacada del PSOE a les exigències de Vox al PP
Dos nous intents de robatori en oficines de Correus a Extremadura sense afectar les eleccions
Centenars de treballadors espanyols, explotats laboralment als Països Baixos