Loteria Nadal 2025
Arxius Epstein
Inuncat
Selectivitat 2026 (PAU)
Bustos cas Mercuri
Sumar PSOE
B9 de Badalona
Shein
Sospitós Universitat de Brown
UE Ucraïna fons russos congelats
Ordeig IRTA-CReSA
Incendi Hospitalet de Llobregat
Barça Baskonia
Punter Pascual
Joan Laporta

Cinc experts de prestigi reconegut

El BDigital ha recuperat aquest 2008, com ja havia fet en algunes edicions anteriors, les sessions a càrrec d'experts de reconegut prestigi internacional. En aquesta desena edició, els ponents que han estat convidats són Tristan Nitot, Amparo Moraleda, Marisa Guijarro, Steve Bratt, Bernardo Hernández i Jonas Ridderstrale.

19/05/2008 - 10.51 Actualitzat 20/05/2008 - 08.54

El primer que passarà per la Fira és Tristan Nitot, president de Mozilla Europa, que ha estat desenvolupant en els últims 20 anys una gran tasca a l'àrea de la computació i, més recentment, a internet, on va formar part del projecte Netscape, antecessor fallit del Firefox, durant més de set anys. Nitot parlarà de com es fa possible un projecte com el del navegador Firefox, fet a partir de codi obert i que a Espanya ja ha aconseguit una penetració del 21,5%, plantant cara al monopoli del gegant Microsoft Explorer.

Nitot, que creu que Firefox és el resultat de la rebel·lió de la comunitat en veure que l'Explorer duia cinc anys sense incorporar ni una sola millora, és un defensor del codi obert, i de com aquest està permetent que la innovació estigui a l'abast de tots. El gairebé miler de persones que ja han donat codi per a Firefox i els seus 170 milions d'usuaris actuals refermen la seva tesi.

Amparo Moraleda, Presidenta d'IBM Espanya, Portugal, Grècia, Israel i Turquia, i Marisa Guijarro, Directora de Desenvolupament de Negoci a Telefónica España, intervindran a la sessió inaugural del Bdigital per parlar de les profundes transformacions que està suposant per a nacions, empreses i individus el procés de desenvolupament tecnològic en contacte amb els processos socials i econòmics. Amparo Moraleda, que ha estat vinculada a IBM des del 1988 i que aposta per a la Innovació (I+D+I) i el coneixement com a principals factors que han de permetre a Espanya ser competitiva, analitzarà la situació actual dins d'un món cada cop més globalitzat. Marisa Guijarro, que ha treballat en màrqueting per a A.C. Nielsen, Suchard, Cadbury i United Biscuits, i que des del 1996 desenvolupa la seva carrera a Telefónica, exposarà la importància que té l'elecció de l'operador en les TIC, les tecnologies de la informació i la comunicació, com a agent inversor i impulsor de nous avenços.

Un altre expert d'internet, Steve Bratt, conseller delegat del World Wide Web Consortium (W3C), al qual es va incorporar el gener del 2002, serà l'encarregat d'exposar els avenços que suposarà l'arribada arreu i per a tots de la nova "Web 3.0". Bratt parlarà sobre com els nous estàndards oberts en àrees com la Web 2.0, la web semàntica, la mobilitat, la ubiqüitat, l'accessibilitat i la seguretat, fomentaran l'ús de mashups d'informació sense límits, a escala web, en un nombre creixent de dispositius.

Els nous models organitzatius

El cercador més utilitzat d'internet, Google, serà el protagonista d'una de les sessions plenàries de la mà de Bernardo Hernández, Director Mundial de Màrqueting de Google Maps i Google Earth. El principal espanyol directiu de Google exposarà les principals estratègies que s'han aplicat per al poderós motor de recerca i repassarà la visió de Google sobre la GeoWeb, l'àrea que ell dirigeix des de la seu central de la companyia a Mountain View (Califòrnia, EUA). Bernardo Hernández parlarà de la Geo-web, l'entrada del web a la informació geolocalitzada i que està obrint una tercera etapa d'internet, com una tendència a l'alça, que dota el web cada cop de major permeabilitat i que l'acosta a l'entorn hiperlocal.

L'últim expert per passar per BDigital serà el guru del nou món dels negocis Jonas Ridderstrale, coautor de llibres de gestió i talent tan famosos com "Funky Business" i "Karaoke Capitalism". Ridderstrale, assessor i consultor d'un gran nombre de corporacions internacionals pels seus estudis sobre els nous models organitzatius i els estils de lideratge en l'era de la informació, proposa "Fer realitat el canvi" nosaltres mateixos abans que el món dels negocis ens canviï. El doctor Jonas Ridderstrale explicarà que per fer possible el canvi que volem cal posar en joc un ús creatiu de la tecnologia i el talent, per sobresortir en tres processos bàsics com són l'acompliment d'objectius, la previsió de futures oportunitats i l'estratègia.