Vielha
Connecten les dues boques del nou túnel de Vielha, que estarà a punt l'any que ve
La construcció del nou túnel de Vielha ha entrat en la seva fase final. Després de tres anys d'obres, finalment s'ha pogut posar en contacte les dues boques d'aquesta infraestructura. Les obres del nou túnel, que ha suposat una inversió superior als 143 milions d'euros, podrien estar totalment enllestides a principis de l'any que ve. El nou túnel, de poc més de 5 quilòmetres de longitud, serà batejat amb el nom de Joan Carles I.
02/03/2005 - 01.54 Actualitzat 04/12/2019 - 14.23
Les obres per la construcció del nou túnel de Vielha han entrat en la seva recta final. Finalment, i després de tres anys d'obres, s'han posat en contacte les dues boques de la infraestructura, pas previ a la finalització de la construcció, que podria estar enllestida a principis de l'any que ve. El nou túnel, que transcorre paral·lel a l'actual, ha suposat una inversió de 143 milions d'euros, dels quals un milió s'ha destinat a mesures de correcció de l'impacte mediambiental. A més, el nou túnel incorpora les mesures més avançades en matèria de seguretat. L'antiga infraestructura, construïda l'any 1948, havia anat incorporant al llarg dels anys millores importants en els sistems de ventilació, il·luminació, senyalització i detecció d'incendis. Aquestes mesures de seguretat, però, han esdevingut insuficients en una via que registra una circulació mitjana de 3.300 vehicles diaris, més de 500 dels quals són camions de gran tonatge. Els accidents dels túnels del Mont Blanc i del Sant Gotard, a Suïssa, van posar en qüestió la seguretat de l'actual túnel de Vielha. El nou túnel tindrà 14 metres d'amplada, el doble que el vell, que passarà a ser una via d'evacuació. Estaran connectats per dotze galeries, que es construeixen cada 400 metres. El nou pas subterrani tindrà tres carrils, un d'ells reversible, en funció de les necessitats del trànsit. L'altura màxima per a camions s'establirà en 5 metres i 29 centímetres. Quan estigui acabat, el túnel de Vielha Joan Carles I, que tindrà una llargada de 5 quilòmetres i 230 metres, comptarà amb més de mil punts de llum al llarg del traçat, boques d'incendi, analitzadors de monòxid de carboni, mesuradors d'opacitat, 8.673 ruixadors que s'activarien en cas d'incendi i un circuit tancat de televisió amb 67 càmeres.
Avui és notícia
Eleccions a Extremadura: el PP guanya sense majoria absoluta, el PSOE s'enfonsa i Vox es dispara
Aturada l'acollida de part dels desallotjats del B9 de Badalona per la pressió d'un grup de veïns
Rescaten 14 excursionistes sorpresos per una allau a Meranges que ha deixat tres ferits lleus
Entre el trauma i l'oblit: Mariúpol, la ciutat arrasada pels russos que vol enterrar la guerra
Eliminen 16 arxius publicats del dossier Epstein, entre ells una foto on apareix Trump