Extingit el foc a la torre Moeve de Madrid: els tres treballadors desapareguts estan fora de perill

L'incendi desencadenat aquesta tarda ha obligat a desallotjar la torre i ha deixat dos intoxicats lleus per inhalació de fum

Redacció/Agències

Els Bombers de Madrid han extingit l'incendi declarat aquesta tarda a la torre Moeve, ubicada al parc empresarial Quatre Torres del Passeig de la Castellana, i que ha obligat a desallotjar l'edifici.

Els tres treballadors considerats desapareguts en un principi han estat evacuats sense incidències i estan fora de perill, segons informa la Delegació del Govern espanyol. Durant l'incendi han estat confinats en zones segures dins l'edifici i en constant comunicació amb els serveis d'emergències.

Finalitzada l'extinció del foc, els Bombers estan revisant l'interior de l'edifici i n'han limitat l'accés. En un comunicat intern, Moeve ha establert el teletreball per tots els professionals que treballen a la torre "fins a nova actualització".

En el mateix comunicat, l'empresa destaca que l'evacuació de l'edifici s'ha produït "en només 18 minuts" després d'haver activat el protocol.

El foc s'ha originat a la planta 25 de la torre, on hi ha diferents instal·lacions tècniques, i ha generat una intensa columna de fum visible des de diferents punts de la capital madrilenya.

El primer avís per incendi s'ha rebut poc després de les 17 hores. Fins a la zona s'hi han desplaçat el cos de bombers, així com efectius de la Policia Nacional, de la policia local i de protecció civil.

Fonts presents al lloc dels fets han indicat que els treballadors han estat desallotjats cap a les 17:15 hores d'aquest dimarts. Els serveis d'emergències han atès dos treballadors per una intoxicació lleu causada per la inhalació de fum i un vianant que ha patit una crisi d'ansietat.

L'incendi ha obligat a tallar temporalment l'accés al passeig de la Castellana des de les carreteres M-11, la calçada interior de l'M-30 els accessos del túnels a Quatre Torres, provocant congestions a la zona.

Vista del parc empresarial Quatre Torres Business Area, on està ubicada la Torre Moeve (Europa Press/Jesús Hellín/Imatge d'arxiu)

Segon incendi en sis mesos

Aquest és el segon incendi que hi ha hagut a l'edifici en els últims sis mesos. El 15 de desembre del 2025, un foc en un transformador del soterrani va obligar a desallotjar la torre de manera preventiva. Aleshores no hi va haver cap ferit.

El segon edifici més alt d'Espanya

La torre, abans coneguda com a torre Foster, és la seu de l'empresa energètica i química Moeve. També s'hi allotgen oficines d'altres empreses.

Dissenyada per l'arquitecte Norman Foster i inaugurada el 2009, és el segon edifici més alt d'Espanya, amb 248 metres. La Torre de Cristal (249 metres), ubicada al mateix parc empresarial, és l'edifici més alt de l'estat.

L'edifici és propietat de Pontegadea, empresa d'Amancio Ortega, que va comprar la torre a Bankia l'any 2016.