El Prat de Llobregat
Dos bombers de l'aeroport del Prat fan el pont aeri en bici per protestar contra la privatització d'Aena
José Solana i Miguel Ángel Avilés són dos bombers de l'aeroport del Prat que fan la ruta del pont aeri en tàndem per mostrar la seva oposició als plans del govern espanyol de privatitzar part d'Aena. Quan arribin a Barajas, sumaran les signatures dels bombers del Prat a les d'arreu de l'Estat en contra d'aquesta privatització. Els dos treballadors asseguren que d'aquesta manera poden fer les seves reivindicacions sense afectar els passatgers.
15/02/2011 - 10.13 Actualitzat 15/02/2011 - 12.04
"Potser no aconseguirem aturar la privatització, però almenys donarem a conèixer els motius de la nostra protesta". Són paraules de Miguel Ángel Avilés, que des de diumenge passat pedala en tàndem amb el seu company José Solana per recórrer els 620 quilòmetres que separen Barcelona de Madrid. Tots dos són bombers de l'aeroport del Prat que han decidit fer el pont aeri en bici per mostrar la seva oposició als plans del govern espanyol de privatitzar part d'Aena.
Segons explica Solana, "ningú ens ha donat suport i no vull parlar dels sindicats, ni per parlar-ne bé ni per parlar-ne malament", però sí que tenen l'ajuda dels seus companys, que sovint pedalen al seu costat o els porten les motxilles en cotxe. I és que en aquestes motxilles és on transporten les signatures de molts d'ells que volen fer arribar als seus companys de l'Associació de Bombers Professionals d'Aeroport, acampats a la T-4 de Barajas.
Tal com diu Solana, han decidit fer la reclamació d'aquesta manera per no afectar "negativament els passatgers, perquè tothom està molt cremat". A més, Avilés assegura que "no volem perjudicar l'usuari dels aeroports, i aquesta és una manera que hem trobat per reivindicar una mica i que la gent tingui consciència".
Fins ara, ja han rebut el suport dels bombers de l'aeroport de Reus, i a Burgos, València, Alacant, Sevilla o Còrdova, per exemple, estan sorgint iniciatives similars. També han trobat facilitats en els seus superiors, que els han permès canviar els seus torns amb altres companys per poder arribar a Barajas dissabte al matí. Els dos bombers, que dilluns van superar la distància entre Reus i Gandesa, pedalen amb l'uniforme i el casc de bombers.
Segons explica Solana, "ningú ens ha donat suport i no vull parlar dels sindicats, ni per parlar-ne bé ni per parlar-ne malament", però sí que tenen l'ajuda dels seus companys, que sovint pedalen al seu costat o els porten les motxilles en cotxe. I és que en aquestes motxilles és on transporten les signatures de molts d'ells que volen fer arribar als seus companys de l'Associació de Bombers Professionals d'Aeroport, acampats a la T-4 de Barajas.
Tal com diu Solana, han decidit fer la reclamació d'aquesta manera per no afectar "negativament els passatgers, perquè tothom està molt cremat". A més, Avilés assegura que "no volem perjudicar l'usuari dels aeroports, i aquesta és una manera que hem trobat per reivindicar una mica i que la gent tingui consciència".
Fins ara, ja han rebut el suport dels bombers de l'aeroport de Reus, i a Burgos, València, Alacant, Sevilla o Còrdova, per exemple, estan sorgint iniciatives similars. També han trobat facilitats en els seus superiors, que els han permès canviar els seus torns amb altres companys per poder arribar a Barajas dissabte al matí. Els dos bombers, que dilluns van superar la distància entre Reus i Gandesa, pedalen amb l'uniforme i el casc de bombers.
Avui és notícia
Què està en joc a les eleccions a Extremadura: d'una patacada del PSOE a les exigències de Vox al PP
Entitats socials es mobilitzen per acollir els desallotjats del B9 de Badalona i que no dormin al ras
Centenars de treballadors espanyols, explotats laboralment als Països Baixos
Eliminen 16 arxius publicats del dossier Epstein, entre ells una foto on apareix Trump
La persecució de les dones a l'Afganistan: un risc creixent per a la seva salut