Barcelona
El Bicing fa baixar un 7% els robatoris de bicicletes a Barcelona
El Bicing i l'augment de la precaució han aconseguit reduir un 7% els robatoris de bicis en cinc anys. Així ho confirma una enquesta de l'organització Bicicleta Club de Catalunya, que ha explicat que el sondeig posa en relleu que un 32% dels enquestats ha patit alguna vegada el robatori de la seva bicicleta, el 8,5% entre juny del 2007 i 2008. Les dades mostren una reducció respecte al 2003, quan un 15% afirmava haver patit la sostracció de la seva bicicleta l'últim any.
20/02/2009 - 15.03 Actualitzat 20/02/2009 - 16.00
El "boom" que ha experimentat l'ús de la bicicleta urbana a Barcelona des del 2007, especialment per l'efecte del Bicing, no ha fet augmentar, sinó tot el contrari, la sostracció d'aquests vehicles. D'altra banda, el Bicing també ha aconseguit incorporar tant homes com dones com a nous ciclistes ciutadans de més de 34 anys.
L'enquesta es va fer a 1.020 ciclistes urbans que durant la celebració d'una festa de la bicicleta organitzada al juny per aquesta
organització van respondre de forma voluntària a un qüestionari sobre els robatoris soferts.
Més precaució i l'efecte Bicing
El descens del percentatge de robatoris s'atribueix al fet que cada vegada més els ciclistes aparquen la bicicleta a casa seva, que són més conscients d'utilitzar cadenats de més qualitat i sobretot a l'efecte de l'aparició del Bicing, que ha fet caure la demanda de bicicletes al mercat negre. El sondeig també recull que gairebé la totalitat de les bicicletes (el 80%) són robades al carrer, encara que també s'han produït sostraccions als portals dels edificis o fins i tot a les cases.
Les de muntanya, les més buscades
La majoria de les bicicletes robades a ciutat són de muntanya, poc més de la meitat, el 38% són urbanes i el 6,5% són plegables, un model que en els últims mesos ha experimentat un gran augment d'usuaris.
Les demandes
Per combatre els robatoris, el Bicicleta Club de Catalunya ha apressat les administracions a aprovar un pla d'aparcaments segurs, de manera que una ordenança obligui a construir aparcaments als habitatges nous i, per a habitatges ja construïts, faciliti la creació de places en locals comercials transformats en aparcaments.
També han demanat un registre popular de la bicicleta per així poder tenir un arxiu amb el número de cada bicicleta, de manera que si són robades seria més fàcil poder-les identificar i retornar-les al seu propietari. Amb tot, ara, una de les principals preocupacions amb les quals s'enfronten ara els ciclistes urbans són els robatoris de peces de les seves bicis, cada vegada més freqüents, especialment les rodes. L'organització han denunciat la poca col·laboració dels Mossos per resoldre aquests casos.
L'enquesta es va fer a 1.020 ciclistes urbans que durant la celebració d'una festa de la bicicleta organitzada al juny per aquesta
organització van respondre de forma voluntària a un qüestionari sobre els robatoris soferts.
Més precaució i l'efecte Bicing
El descens del percentatge de robatoris s'atribueix al fet que cada vegada més els ciclistes aparquen la bicicleta a casa seva, que són més conscients d'utilitzar cadenats de més qualitat i sobretot a l'efecte de l'aparició del Bicing, que ha fet caure la demanda de bicicletes al mercat negre. El sondeig també recull que gairebé la totalitat de les bicicletes (el 80%) són robades al carrer, encara que també s'han produït sostraccions als portals dels edificis o fins i tot a les cases.
Les de muntanya, les més buscades
La majoria de les bicicletes robades a ciutat són de muntanya, poc més de la meitat, el 38% són urbanes i el 6,5% són plegables, un model que en els últims mesos ha experimentat un gran augment d'usuaris.
Les demandes
Per combatre els robatoris, el Bicicleta Club de Catalunya ha apressat les administracions a aprovar un pla d'aparcaments segurs, de manera que una ordenança obligui a construir aparcaments als habitatges nous i, per a habitatges ja construïts, faciliti la creació de places en locals comercials transformats en aparcaments.
També han demanat un registre popular de la bicicleta per així poder tenir un arxiu amb el número de cada bicicleta, de manera que si són robades seria més fàcil poder-les identificar i retornar-les al seu propietari. Amb tot, ara, una de les principals preocupacions amb les quals s'enfronten ara els ciclistes urbans són els robatoris de peces de les seves bicis, cada vegada més freqüents, especialment les rodes. L'organització han denunciat la poca col·laboració dels Mossos per resoldre aquests casos.
Avui és notícia
L'acollida de les persones desallotjades del B9 queda en mans d'entitats socials
Què està en joc a les eleccions a Extremadura: d'una patacada del PSOE a les exigències de Vox al PP
Dos nous intents de robatori en oficines de Correus a Extremadura sense afectar les eleccions
Centenars de treballadors espanyols, explotats laboralment als Països Baixos
Eliminen 16 arxius publicats del dossier Epstein, entre ells una foto on apareix Trump