El carrer Pi i Margall passarà de quatre carrils a dos perquè sigui "un eix verd" al desembre del 2023
18/03/2022 - 16.30 Actualitzat 18/03/2022 - 16.30
ACN Barcelona - El carrer Pi i Margall de Barcelona, situat al barri de Gràcia, perdrà dos dels quatre carrils que té actualment després del procés de transformació en "eix verd" que l'Ajuntament començarà al juny i acabarà, segons la previsió, al desembre de 2023. El consistori vol que el 70% de l'actual calçada passi a ser per a les persones i hi incrementarà la vegetació per aconseguir un 80% d'ombra a tot el carrer. A més, als encreuaments amb els carrers principals es crearan quatre noves places amb la intenció de millorar la connexió amb els barris de l'entorn. El govern de Colau, que es gastarà 13 milions d'euros en les obres de reforma, argumenta que farà la via "més agradable, sostenible i habitable".
Després d'esgotar-se el tràmit d'exposició pública, la Comissió de Govern de l'Ajuntament ha aprovat aquest divendres que les obres de transformació del carrer Pi i Margall comencin el proper mes de juny.
Actualment, 20 dels 30 metres de l'ample del carrer són de calçada, amb quatre carrils de circulació. Ara la intenció del consistori és capgirar la situació: que dels 30 metres de l'ample del carrer, 21 siguin pels vianants i només quedin dos carrils.
De pujada hi haurà un carril per a busos i trànsit local i un nou carril bici segregat, i de baixada, un carril compartit per a busos, trànsit local i bicicletes. La velocitat estarà limitada als 30 km/h.
"El verd i l'ombra creixeran significativament", diu l'Ajuntament en un comunicat. Per aconseguir-ho, es plantaran 142 arbres més per arribar a 210. I la superfície de parterres i zones arbustives gairebé es multiplicarà per deu: passarà dels 370 m2 actuals a 3.270.
Segons el consistori, es tracta "que aquestes grans avingudes i carrers -com l'Avinguda Diagonal, la Meridiana o Via Laietana- deixin de ser autopistes urbanes i passin a ser llocs amables que convidin a l'estada i al passeig".
L'Ajuntament veu la nova projecció del carrer com un "corredor verd" que permetrà anar des del Parc de la Ciutadella fins a Collserola, al Parc de les Aigües, anant sempre per un carrer per vianants: primer pel Passeig de Sant Joan i després pel carrer Pi i Margall.
Dins d'aquesta operació urbanística, també s'hi inclou la creació de quatre places noves per "millorar la connexió amb els barris del costat" i que se situaran a la plaça de Joanic; a l'encreuament dels carrers de Sant Lluís i de Ca l'Alegre de Dalt; al dels carrers de l'Encarnació i de Pau Alsina, i al dels carrers de Sardenya i de la Providència.
El govern d'Ada Colau, que es gastarà 13 milions en les obres, defensa la reforma com el fruït d'un debat amb el veïnat i recorda que el projecte va néixer el 2017, i que abans de la seva aprovació va passar per diferents fases de discussió oberta a les aportacions de les entitats del barri.
Avui és notícia
Informe del PSOE sobre Salazar: les denúncies d'assetjament sexual, creïbles però no comprovables
Yolanda Díaz reclama a Pedro Sánchez una remodelació "absolutament profunda" del govern
L'UCO s'emporta dels ministeris d'Hisenda i de Transició Ecològica expedients de la trama de Leire Díez
Els escàndols gairebé no passen factura a Sánchez, segons el CIS, que el manté guanyador
Dimiteix un membre de l'executiva del PSOE enmig del degoteig de denúncies per assetjament sexual