
Barcelona
El conseller Vila diu que l'alta velocitat no pot fer oblidar les línies convencionals i rodalies
En declaracions al programa "Els matins" el dia que s'inaugura l'AVE Barcelona-Girona-Figueres, el conseller de Territori ha afirmat que la xarxa d'alta velocitat s'hauria d'haver plantejat d'una altra manera des del principi.
Redacció
08/01/2013 - 09.10 Actualitzat 09/11/2021 - 10.26
El conseller de Territori, Santi Vila, ha dit a "Els matins" de TV3 que l'alta velocitat no ha de fer oblidar les línies convencionals i de rodalies, i els problemes que arrosseguen. També ha dit que es treballarà per millorar la resta de connexions, com les que van cap a França, i cap als ports de Barcelona i Tarragona. "Avui serà un dia d'enhorabona sense matisos. No vull posar aigua al vi" -ha dit Vila-, però, ha afegit, això no pot fer oblidar altres decisions estratègiques com la intermodalitat, la connexió entre port, aeroport i ferrocarril, o una xarxa ferroviària posada al servei de les mercaderies realment competitiva. "Amb això no hem fet els deures i per poca cosa estem frustrant inversions multimilionàries que ara serien providencials per sortir de la recessió".
La xarxa d'alta velocitat, ha afirmat el conseller de Territori, s'hauria d'haver plantejat d'una altra manera des del principi: "No acabo d'estar segur que un país com Espanya es pugui permetre ser, en aquests moments, el tercer i quan acabin la línia de Galícia el segon país del món amb una xarxa d'alta velocitat tan gran. Segur que tenim una infraestructura ferroviària que ens costarà molt de sostenir. Però més enllà dels errors històrics que s'han fet, ara el que hem de ser capaços és de posar-ho al servei dels ciutadans amb una política de preus adequada, i sobretot al servei de la mobilitat que permet reactivar l'economia."
Sobre el corredor mediterrani, Vila ha dit que és "una vergonya" i "inadmissible" que entre la segona i tercera ciutat més importants de l'Estat encara hi hagi trams amb via única.
La xarxa d'alta velocitat, ha afirmat el conseller de Territori, s'hauria d'haver plantejat d'una altra manera des del principi: "No acabo d'estar segur que un país com Espanya es pugui permetre ser, en aquests moments, el tercer i quan acabin la línia de Galícia el segon país del món amb una xarxa d'alta velocitat tan gran. Segur que tenim una infraestructura ferroviària que ens costarà molt de sostenir. Però més enllà dels errors històrics que s'han fet, ara el que hem de ser capaços és de posar-ho al servei dels ciutadans amb una política de preus adequada, i sobretot al servei de la mobilitat que permet reactivar l'economia."
Sobre el corredor mediterrani, Vila ha dit que és "una vergonya" i "inadmissible" que entre la segona i tercera ciutat més importants de l'Estat encara hi hagi trams amb via única.
Avui és notícia
Publicat el Dossier Epstein: milers de documents de la xarxa pedòfila de l'empresari amic de Trump
20 municipis rebran 233 milions de la llei de barris: quins són i a què destinaran els diners
Relators de l'ONU denuncien el "tracte cruel i degradant" del desallotjament del B9 de Badalona
L'Ajuntament de Badalona fa fora les desenes de persones acampades davant el B9
Ordeig diu que els experts europeus no veuen per ara indicis que la pesta porcina sortís de l'IRTA-CReSA