Loteria de Nadal 2025
Comicis a Extremadura
Tiroteig a Johannesburg
Dossier Epstein
Tales il·legals arbres
Mort violenta Molins de Rei
Inuncat
Oficines Correus Extremadura
B9 de Badalona
Selectivitat 2026 (PAU)
Bustos cas Mercuri
Sumar PSOE
Vila-real Barça
Girona Atlètic de Madrid
Marcelino

El Prat de Llobregat

El pont aeri d'Iberia celebra 30 anys de funcionament amb 45 milions d'usuaris

Iberia celebra el 30è aniversari de la posada en marxa del pont aeri, un servei que uneix Madrid i Barcelona i que durant aquestes tres dècades ha tingut un total de 45 milions de passatgers, segons fonts de la companyia. L'any passat, 2,8 milions de persones van volar entre aquestes dues ciutats, i més de la meitat ho van fer utilitzant el pont aeri.

04/11/2004 - 00.00 Actualitzat 04/11/2004 - 14.37

La companyia aèria espanyola Iberia celebra avui el 30è aniversari d'una de les seves línies més famoses i ho fa amb dades optimistes. Aquesta ruta ha estat la més puntual d'Iberia, amb una mitjana de 91,7% de vols arribats a l'hora prevista durant l'any passat, el millor índex registrat des de 1995. La gran concentració de passatgers en la ruta Madrid-Barcelona a determinades hores del dia va portar Iberia a posar en funcionament un sistema que permetés als passatgers volar sense necessitat de reserva i sense assignació prèvia de seients. D'aquesta manera, la companyia adequava els vols diaris a la demanda. Un sistema similar al que utilitzen actualment les companyies àeries de baix cost. La història de la famosa ruta va començar amb un vol inaugural entre les dues ciutats que es va realitzar el 4 de novembre de 1974 amb l'avió Boeing 727 "Aragó" i va durar 55 minuts. Anys després, coincidint amb els Jocs Olímpics de Barcelona, el pont aeri va superar els dos milions de passatgers i es va instal·lar a les terminals el "self-ticketing", que permetia pagar el bitllet amb targeta de crèdit. El responsable de la unitat del pont aeri, Antonio Mayo, ha explicat la importància que té aquest servei per a Iberia: "És molt peculiar i Iberia li dedica una atenció gairebé exclusiva, tant pels ingressos que genera com pel fet que es dirigeix bàsicament a executius". El perfil del passatger d'aquesta línia, segons dades de la companyia, és un home de negocis d'edat compresa entre els 35 i els 45 anys, exigent amb el servei i que viatja entre les dues ciutats per feina. Per aquest motiu, la companyia dedica avions en exclusiva per al pont aeri de 200 persones i dóna molta importància a la puntualitat que, segons Mayo, és del 90% de mitjana anual. Per tal de millorar el servei, l'any passat es va posar en funcionament un sistema de targetes de crèdit, la Iberia Pont Aeri i Visa Iberia Pont Aeri, que permeten, en una sola operació, obtenir el bitllet, la targeta d'embarcament i la factura. Així l'usuari no ha d'esperar-se al taulell de facturació. L'impacte que pot produir la futura posada en marxa de la línia de l'AVE entre Madrid i Barcelona està sent estudiada per la companyia. De tota manera, segons dades de què disposa, la demanda de comunicació entre les dues ciutat seguirà augmentant i "Iberia mantindrà la seva freqüència horària de vols", segons ha dit Mayo.