Loteria de Nadal 2025
Comicis a Extremadura
Tiroteig a Johannesburg
Dossier Epstein
Tales il·legals arbres
Mort violenta Molins de Rei
Inuncat
Oficines Correus Extremadura
B9 de Badalona
Selectivitat 2026 (PAU)
Bustos cas Mercuri
Sumar PSOE
Vila-real Barça
Girona Atlètic de Madrid
Brahim Díaz Marroc

Madrid

El Prado reviu l'última etapa de Rafael en una exposició inèdita organitzada amb el Louvre

La mostra acull més d'una setantena d'obres del pintor renaixentista, que provenen dels fons del Louvre i del Prado, que conjuntament han organitzat l'exposició, a més de col·leccions privades.

Redacció

11/06/2012 - 08.14 Actualitzat 09/11/2021 - 11.48

El Museu del Prado de Madrid inaugura una exposició inèdita sobre l'última etapa de Rafael, organitzada conjuntament amb el Louvre de París. És la primera vegada que una mostra aprofundeix en aquesta època de la curta vida del geni italià. A diferència de les últimes grans exposicions que s'han fet a Londres i Roma sobre les obres de joventut de Rafael, aquesta mostra vol explorar el llegat artístic dels set últims anys del pintor renaixentista. Una època que encara avui obre molts interrogants, segons el coordinador de la mostra, Miguel Falomir.

La mostra acull 74 obres, que provenen dels fons del Louvre i del Prado, a més de col·leccions privades. Fins al 16 de setembre, es podran veure obres com "La Sagrada Família de Francisco I"; "Santa Cecília"; "La Verge de la rosa", així com retrats, la majoria dels quals inèdits a l'estat espanyol.

L'exposició fa un recorregut cronològic de l'activitat del mestre, des de l'inici del pontificat de Lleó X (1513) fins a la seva mort el 1520, així com la dels seus principals deixebles, Giulio Romano i Gianfrancesco Penni, fins a finals del 1524. La mostra, doncs, permet contemplar la producció de Rafael i del seu taller en els anys que va esdevenir-se en el pintor més influent de l'art occidental.

Rafael (Raffaello Sanzio, 1483-1520), que va arribar a tenir al seu taller una cinquantena d'ajudants especialitzats en diverses àrees, va ser el principal reclam del Museu del Prado durant dècades, fins que va ser desbancat per Velázquez.