
Catalunya al dia
El RACC preveu cues de 22 km a l'Eixample si s'hi fa la superilla
Alerta de més trànsit i soroll als carrers d'Aragó, València i Gran Via de Barcelona si no es millora l'oferta de transport públic
02/12/2021 - 17.23 Actualitzat 02/12/2021 - 18.09
La proposta de superilla a l'Eixample que promou l'ajuntament de Barcelona no convenç el RACC. Segons l'informe de l'entitat, "Impacte en la mobilitat del projecte de Superilla Barcelona a l'Eixample", l'efecte de convertir en carrers de vianants Consell de Cent, Rocafort o Girona serà negatiu per a tot el districte pel que fa a la mobilitat i el soroll.
L'estudi assegura que el projecte de l'Ajuntament de Barcelona farà créixer un 26% les cues de trànsit al districte l'any 2023 i un 55% l'any 2030. Si actualment en hora punta a l'Eixample hi pot haver 14,6 quilòmetres de congestió entre diferents trams, segons l'estudi aquesta xifra d'aquí dos anys podria arribar als 20 km, i a 22 km el 2030.
La solució, el transport públic
Segons el director del RACC, Josep Mateu, els carrers més perjudicats serien avinguda de Sarrià-Comte d'Urgell, Aragó, València i la Gran Via de les Corts Catalanes.
El RACC creu que el transport públic és la clau i que ara mateix no hi ha una bona alternativa al transport privat. 8 de cada 10 vehicles, segons aquest estudi, venen de fora de Barcelona. De fet, 7 de cada 10 persones enquestades estarien disposades a canviar el cotxe privat pel transport públic si hi hagués alternativa.
A tot això s'hi ha d'afegir que l'any que ve hi haurà menys servei de Rodalies de Renfe per obres de manteniment. És per això que el director de l'entitat demana que les administracions quadrin calendaris.
"Incrementem la restricció. I si no apliquem cap altra mesura d'acompanyament, això vol dir més emissions, més soroll i més cues."
L'informe es basa en l'observació de més de 46.000 vehicles i l'enquesta a 800 conductors de vehicles privats, i només el 21% són de Barcelona mateix. La major part es mouen per motius laborals, segons Mateu.
"Formen part del teixit productiu" i "contribueixen al progrés de la ciutat."
Des del RACC demanen que es construeixin àrees d'aparcament als accessos de Barcelona, els anomenats park and ride. Cada dia circulen per l'Eixample 360.000 vehicles.
Avui és notícia
Eleccions a Extremadura: el PP guanya sense majoria absoluta, el PSOE s'enfonsa i Vox es dispara
Alguns desallotjats del B9 ocupen l'antic alberg de Can Bofí Vell de Badalona
Aturada l'acollida de part dels desallotjats del B9 de Badalona per la pressió d'un grup de veïns
Entre el trauma i l'oblit: Mariúpol, la ciutat arrasada pels russos que vol enterrar la guerra
Eliminen 16 arxius publicats del dossier Epstein, entre ells una foto on apareix Trump