
Els bitllets senzills i d'aeroport passen al sistema T-mobilitat
Caldrà tenir la targeta de plàstic o de cartró --que val un euro-- per poder-los carregar i que funcioni amb el sistema sense contacte
Redacció
12/10/2025 - 16.04 Actualitzat 12/10/2025 - 16.32
El bitllet senzill i el bitllet aeroport s'integren al sistema T-mobilitat de transport públic a partir d'aquest dilluns, segons ha informat Transports Metropolitans de Barcelona. És el que han anat fent també altres operadors de Barcelona i de l'àrea metropolitana, que han substituït les targetes magnètiques pel sistema sense contacte en els bitllets d'un sol viatge.
Les màquines automàtiques de venda de bitllets de la xarxa de metro s'aniran adaptant progressivament i està previst que en un parell de setmanes ja no dispensin les targetes magnètiques que hi havia fins ara.
Això implica que, si una persona compra per primera vegada un bitllet senzill o un bitllet aeroport hi haurà d'afegir un euro addicional, que és el que val el suport. Més tard, la T-mobilitat de cartró que li donarà la màquina expenedora es podrà recarregar i reutilitzar.
Una vegada utilitzat el títol, es podran carregar a la mateixa targeta altres títols com la T-casual, la T-familiar i la T-grup. També podran recarregar bitllets senzills en les targetes de plàstic o cartró que ja tenen, tant a les màquines automàtiques del metro com a TMB App.
De moment, encara no es podrà fer a la cartera electrònica per validar directament amb el mòbil.
Segons TMB, "la incorporació del bitllet senzill al sistema T-mobilitat comportarà millores en l'experiència d'usuari de les persones que utilitzin aquests serveis de transport de manera puntual".
Preus i validesa
E
El bitllet aeroport, vàlid per un viatge amb metro entre l'aeroport i la resta de la xarxa de metro, costa 5,70 euros.
Si algú té un bitllet senzill o un bitllet aeroport magnètics que ja hagi comprat seran vàlids fins al pròxim canvi de tarifes.
Avui és notícia
Any horrible de la ramaderia: què explica la conjunció de dermatosi, pesta porcina i grip aviària
Com es treballa a l'IRTA-CReSA, el laboratori en el punt de mira de la pesta porcina africana
Reintroduir el llop per controlar la població de senglars? L'opinió d'ecologistes i ramaders
La penitència de Sánchez: recuperar el suport de Junts per aguantar fins al 2027
En marxa l'Oficina Virtual que permet fer una trentena de tràmits oficials per videotrucada