Loteria de Nadal 2025
Comicis a Extremadura
Tiroteig a Johannesburg
Dossier Epstein
Tales il·legals arbres
Mort violenta Molins de Rei
Inuncat
Oficines Correus Extremadura
B9 de Badalona
Selectivitat 2026 (PAU)
Bustos cas Mercuri
Sumar PSOE
Vila-real Barça
Girona Atlètic de Madrid
Brahim Díaz Marroc

Barcelona

Els ciclistes lamenten que molts conductors no coneixen prou el codi de circulació respecte als ciclistes

Redacció

12/02/2012 - 22.08 Actualitzat 13/02/2012 - 23.15

L'any 2011 van morir dos ciclistes a les carreteres catalanes. El 2010 els morts van ser set i l'any anterior les víctimes havien estat nou. Les xifres indiquen una tendència a la baixa des que el 2010 va entrar en vigor la nova normativa de trànsit.

Els ciclistes demanaven més mesures de seguretat a la carretera quan al maig del 2010 va entrar en vigor la reforma del codi de circulació. El codi permet, entre altres mesures, als ciclistes circular en parella o en grup i els dóna sempre prioritat.

La llei obliga també els automobilistes a deixar una distància mínima d'1 metre i mig, i no fer-ho és una infracció greu que es pot sancionar amb la pèrdua de 4 punts.

Als ciclistes, la nova llei els multa si no porten llums reflectants perquè puguin ser vistos a la carretera quan hi ha poca llum, i els obliga a portar els llums encesos.

Des del 2010 també s'ha millorat la senyalització per recordar als conductors de vehicles de motor que circulin amb precaució als llocs on acostuma a haver-hi ciclistes, i que respectin la distància de seguretat.

Però el col·lectiu reclama que la senyalització s'estengui a tot el territori. Consideren els senyals molt necessaris per la seguretat a les carreteres, ja que, segons ells, el principal problema és que moltes vegades els conductors no respecten o no saben prou bé el codi de circulació.

El col·lectiu també reclama més sancions als infractors.