Els veïns de Sabadell denuncien el porter Diego Fuoli per incitar càntics contra Sánchez

La Federació d'Associacions Veïnals de Sabadell se suma al rebuig i també demana a l'Ajuntament declarar el futbolista persona no grata

La Federació d'Associacions Veïnals de Sabadell (FAVS) ha denunciat per delicte d'odi el porter del CE Sabadell, Diego Fuoli, per haver incitat els aficionats a insultar el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, des del balcó de l'Ajuntament. Els fets van passar dissabte passat durant la celebració de l'ascens de l'equip a la Segona Divisió.

L'entitat veïnal també ha registrat una instància a l'Ajuntament perquè valori declarar Fuoli persona no grata al municipi.

A més, els veïns han demanat al club sabadellenc que li obri un expedient disciplinari "contundent". Des de l'entitat veïnal, consideren que el balcó de l'Ajuntament "no pot ser utilitzat per promoure insults i crispació i perquè s'hi degradi el respecte democràtic". 

En un moment d'eufòria col·lectiva, el futbolista va animar el públic amb una frase que incloïa el nom del president i la resposta va anar més enllà del to habitual d'una festa esportiva. Una part dels assistents va seguir el càntic amb insults dirigits a Sánchez

La celebració va transcendir l'àmbit estrictament esportiu i va generar fortes crítiques, a les quals se suma ara la Federació d'Associacions Veïnals de Sabadell. Després de l'incident, Fouli va emetre un comunicat en el qual demanava disculpes públiques.

Per la seva banda, el club va lamentar i rebutjar públicament els fets i va assegurar que no representen els valors ni l'esperit del CE Sabadell.