Loteria de Nadal 2025
B9 de Badalona
Milagros Tolón
Comicis a Extremadura
Tiroteig a Johannesburg
Dossier Epstein
Tales il·legals arbres
Mort violenta Molins de Rei
Inuncat
Oficines Correus Extremadura
Selectivitat 2026 (PAU)
Bustos cas Mercuri
Vila-real Barça
Girona Atlètic de Madrid
Brahim Díaz Marroc

Brussel·les

Entra en vigor la normativa europea que obliga les aerolínies a informar del preu final del bitllet

El preu dels bitllets d'avió a la Unió Europea és ara més transparent. Almenys aquesta és la intenció de la nova normativa comunitària que entra en vigor aquest dissabte i que obliga les aerolínies a informar del preu final del bitllet d'avió en tot moment. L'objectiu és evitar publicitats enganyoses amb les quals les companyies fan promoció de bitllets molt barats però que després s'encareixen per les taxes o altres suplements.

01/11/2008 - 07.31 Actualitzat 01/11/2008 - 18.12

Amb la nova normativa això ja no serà possible. Des del principi, tant en els anuncis com també durant el procés de reserva, les companyies han d'informar del preu final, és a dir, incloent-hi totes les càrregues i taxes. D'aquesta manera, segons el portaveu comunitari Jens Mester, es fomentarà la competència. 

Una altra qüestió regulada és que els suplements han de ser opcionals, com per exemple les assegurances de viatge, que no hauran d'estar premarcats i també s'han de comunicar de manera clara i transparent. Així, el preu haurà d'incloure tot allò que no es pugui evitar. 

La companyia també ha d'avisar si pot cobrar suplements posteriorment. Per exemple, si s'ha de pagar un recàrrec per excés de pes a la maleta, això s'ha d'advertir en el moment de la reserva i la compra. 

A més a més, la nova normativa també evitarà la discriminació de preus segons la residència o la nacionalitat dels passatgers, una pràctica que fins ara feien algunes aerolínies.

A banda dels preus, la normativa comunitària també regula la concessió de llicències a companyies aèries comunitàries i l'explotació de determinades rutes com a servei públic. Així, les llicències d'explotació es podran deixar en suspens o revocar-se si la companyia té dificultats econòmiques i per protegir els viatgers que hagin comprat bitllets de companyies que després fan fallida. També es podran revocar o suspendre llicències si la companyia facilita dades falses.

Una altra qüestió regulada són les rutes de servei públic. Els estats membres podran imposar l'obligació de servei públic en alguns destins als quals hi hagi pocs vols. Si alguna companyia assumeix aquest servei públic, l'estat membre pot concedir aquesta ruta en exclusiva a una sola companyia per un període de quatre anys.