
Famílies valencianes denuncien que no poden escollir la llengua d'escolarització quan comencen I3
El sistema per triar llengua d'escolarització torna a portar maldecaps a les famílies i a les direccions dels centres. Els pares que matriculen els seus fills per començar infantil 3 al setembre es troben que, si l'escola té aula de dos anys, no poden escollir la llengua base d'escolarització dels fills, perquè la llengua base de la classe de 3 anys ve determinada per la tria que han fet les famílies l'any anterior.
A més, s'hi afegeix un altre entrebanc: si el centre té més d'una línia, cal que un 75% de les famílies escullin valencià perquè l'aula sigui en aquesta llengua.
Això ha portat desenes de famílies del CEIP Carles Salvador de Castelló a queixar-se perquè s'han vist obligades a matricular el seu fill a l'aula en castellà tot i que no era l'opció que havien escollit.
La direcció del centre no entén per què la conselleria no ha facilitat la reversió de l'aula de castellà a valencià, tenint en compte que hi ha demanda per part de famílies.
Han fet arribar les queixes a Inspecció, com els va demanar Educació, i l'informe va ser favorable tot i que, per ara, es manté en castellà un dels dos grups d'infantil 3.
Al País Valencià, i segons dades de la conselleria, el 52,4% de les aules d'infantil de 3 anys seran en castellà, i el 47,5% tindran el valencià com a llengua base.
El percentatge però varia, si s'analitzen per separat les zones de predomini lingüístic castellà o valencià. En les valencianoparlants, el 54,6 % de les aules tindran el català com a llengua base, i el 45,3%, el castellà.