Madrid
Firmat el contracte de construcció i explotació del TGV entre Figueres i Perpinyà
El ministre de Foment, Francisco Álvarez-Cascos, i el seu homòleg francès han firmat a Madrid el contracte de construcció i explotació posterior de la línia d'alta velocitat entre Figueres i Perpinyà. Si es compleixen els terminis establerts, l'obra ha de començar d'aquí a un any, per quedar enllestida al febrer del 2009. El TGV que unirà Figueres amb Perpinyà constarà de prop de 45 km, 20 dels quals transcorreran per territori espanyol.
17/02/2004 - 00.00 Actualitzat 17/02/2004 - 20.04
El Ministeri de Foment espanyol ha firmat aquest document amb el conglomerat format per l'espanyola ACS i la francesa EIFFAGE, que podran explotar aquesta línia transpirinenca durant 50 anys. El cost total del projecte supera els 950 milions d'euros, més de la meitat dels quals són subvencionats pels governs espanyol i francès i, en una part minoritària, per la Comissió Europea. La resta, uns 400 milions d'euros, la finançarà el conglomerat adjudicatari. El TGV que unirà Figueres amb Perpinyà constarà de prop de 45 km, 20 dels quals transcorreran per territori espanyol i ha de ser operatiu el 2009, cinc anys després del previst inicialment, i el ministre ha avançat que al mateix temps vol que estigui llest el tram Barcelona-Figueres. El projecte inclou la construcció del túnel del Pertús, d'una mica més de 8 km.
Avui és notícia
Eleccions a Extremadura: el PP guanya sense majoria absoluta, el PSOE s'enfonsa i Vox es dispara
Alguns desallotjats del B9 ocupen l'antic alberg de Can Bofí Vell de Badalona
Aturada l'acollida de part dels desallotjats del B9 de Badalona per la pressió d'un grup de veïns
Entre el trauma i l'oblit: Mariúpol, la ciutat arrasada pels russos que vol enterrar la guerra
Eliminen 16 arxius publicats del dossier Epstein, entre ells una foto on apareix Trump