Loteria de Nadal 2025
Comicis a Extremadura
Tiroteig a Johannesburg
Dossier Epstein
Tales il·legals arbres
Mort violenta Molins de Rei
Inuncat
Oficines Correus Extremadura
B9 de Badalona
Selectivitat 2026 (PAU)
Bustos cas Mercuri
Sumar PSOE
Vila-real Barça
Girona Atlètic de Madrid
Brahim Díaz Marroc

Sevilla

Foment obre una investigació sobre l'accident d'avió a Sevilla i Rajoy demana "transparència" a Airbus

Aquest accident afectarà la indústria militar europea i el milionari programa de l'aparell d'Airbus

10/05/2015 - 10.12 Actualitzat 10/05/2015 - 17.10

L'accident mortal d'un avió militar en proves a Sevilla torna a qüestionar l'Airbus 400M, que acumula polèmiques i retards en la construcció. Espanya obre una investigació i demana transparència. Alemanya i el Regne Unit suspenen els vols de proves d'aquests avions. 

El Ministeri de Foment ha obert una investigació sobre l'accident en què quatre treballadors d'aquesta empresa van morirL'aparell era un avió militar de càrrega muntat a la planta d'Airbus a Sevilla, i feia el primer vol de proves.

El govern espanyol demana transparència al consorci europeu Airbus sobre les causes de l'accident. El president espanyol, Mariano Rajoy, es va reunir amb responsables d'Airbus, a qui va demanar que col·labori en la investigació i apliqui mesures per evitar més sinistres com aquest.

L'aparell, amb sis tripulants, s'acabava d'enlairar; el pilot va detectar problemes, va demanar tornar a aterrar i, quan ja s'acostava a la  pista, va xocar amb una torre d'alta tensió i es va estavellar. Un agricultor de la zona va aconseguir treure d'entre les flames els dos ferits greus.  

Problemes per a la indústria militar europea

L'avió, un Airbus 400M, forma part d'un projecte europeu amb set països implicats que acumula retards i sobrecostos. Arran de l'accident, Alemanya i la Gran Bretanya ja han suspès tots els vols d'aquest model. 

Aquest accident afectarà la indústria militar europea i el milionari programa de l'aparell d'Airbus. El ministre espanyol de Defensa es reuneix amb els seus homòlegs francès i alemany per parlar-ne. 

Actualment hi ha dos centenars d'Aibus A400 encarregats, però l'accident de Sevilla podria tenir conseqüències sobre el programa de fabricació.