Loteria Nadal 2025
Arxius Epstein
Inuncat
Selectivitat 2026 (PAU)
Bustos cas Mercuri
Sumar PSOE
B9 de Badalona
Shein
Sospitós Universitat de Brown
UE Ucraïna fons russos congelats
Ordeig IRTA-CReSA
Incendi Hospitalet de Llobregat
Barça Baskonia
Madrid Sevilla
Christensen

París

Indignació en el govern francès per la venda del "burkini"

L'Elisi rebutja les propostes d'algunes firmes de vendre col·leccions de moda islàmica ja que considera que incita a "un control social sobre el cos de les dones"

Redacció

01/04/2016 - 10.08 Actualitzat 09/11/2021 - 10.13

Les col·leccions de moda islàmica que venen algunes firmes indignen el govern francès. Un dels casos és el de Marks & Spencer, que ven "burkinis", uns banyadors especialment dissenyats per a dones musulmanes que només deixen al descobert part de la cara, les mans i els peus. L'empresa britànica comercialitza aquests banyadors a un preu de 62,95 euros. El nom "burkini" és una derivació de la paraula "burca", la vestimenta que algunes dones de certs països musulmans fan servir i que cobreix completament el seu cos.

Des del govern francès, la tendència d'algunes marques de proposar aquest tipus de col·leccions inciten a "un control social sobre el cos de les dones". La ministra de Família, Infància i Drets de les Dones, Laurence Rossignol, afirma que la venda de "burkinis" és una submissió a misògins i conservadors religiosos, i que el fet que les dones hi estiguin a favor és comparable a la situació dels "negres que donaven suport a l'esclavitud."

Segons Rossignol, "quan les marques inverteixen en aquest mercat islàmic, estan eludint les seves responsabilitats i promocionen que es cobreixi el cos de les dones". La ministra considera que "no es pot trivialitzar i considerar inofensiu el fet que les grans marques inverteixin en un mercat que posa les dones musulmanes en una situació de portar aquest tipus de vestimenta".

L'última firma que s'ha sumat a aquesta mena de col·leccions és la sueca H&M, que ha llançat una campanya de publicitat amb fotografies de models lluint un vel islàmic que acompanya amb l'eslògan: "No hi ha regles en la moda". L'empresa japonesa Uniqlo comercialitza mocadors "hijab", que cobreixen el cap i el pit, i la casa italiana Dolce & Gabanna ven faldilles llargues islàmiques.