Loteria de Nadal 2025
B9 de Badalona
Milagros Tolón
Comicis a Extremadura
Tiroteig a Johannesburg
Dossier Epstein
Tales il·legals arbres
Mort violenta Molins de Rei
Inuncat
Oficines Correus Extremadura
Selectivitat 2026 (PAU)
Bustos cas Mercuri
Vila-real Barça
Girona Atlètic de Madrid
Brahim Díaz Marroc

Barcelona

La Generalitat estrena un canal a Telegram per comunicar-se amb els ciutadans

Redacció

15/05/2016 - 09.49 Actualitzat 15/05/2016 - 23.49

La Generalitat ha obert un nou canal de comunicació amb la ciutadania. És a l'aplicació de missatgeria Telegram i porta el nom de "gencat". L'objectiu és difondre notícies, continguts i informacions que tinguin interès per a la població.

Aquest és el primer compte d'una institució pública europea a Telegram. La Generalitat hi va emetre el primer missatge el 12 de maig en un to planer i, fins ara, ha publicitat consells de conducció intel·ligent per a motos i una mostra del Temps de Flors de Girona.

7.000 consultes per Telegram

Fins ara, la Generalitat havia obert un servei de consultes del 012 a Telegram (gencat012). El va estrenar el 2014, però només permet mantenir una conversa amb els serveis d'emergència i no pas difondre un missatge a milers de subscriptors.

El servei d'atenció per Telegram és gratuït i funciona com a complement de l'atenció telefònica del 012. Des del febrer de l'any passat s'han atès prop de 7.000 consultes, que s'han respost "de manera immediata, des d'una font fiable i actualitzada en temps real", segons explica la Generalitat.