Barcelona

La segona gran caixa catalana es dirà CatalunyaCaixa

CatalunyaCaixa és la nova marca de l'entitat resultant de la fusió de les caixes Catalunya, Tarragona i Manresa. Així ho han confirmat fonts de l'empresa després que ahir va ser aprovat en un consell celebrat a Manresa. Aquest migdia es presentaran oficialment el nom i la identitat corporativa de la caixa. La nova entitat és la segona caixa catalana en volum d'actius.

Aquesta entitat funciona de forma conjunta des de l'1 de juliol, tot i que el procés d'integració no culminarà fins d'aquí a uns quants mesos.

Caixa Laietana ratifica la fusió freda

Justament també ahir l'assemblea general de Caixa Laietana va ratificar la fusió freda amb sis entitats més: Caja Madrid i Bancaixa, i Caja Ávila, Caja Segovia, Caja Rioja i Caja Insular de Ahorros de Canarias. Les set s'uniran en un sistema institucional de protecció i formaran la primera caixa de l'Estat en volum d'actius, amb un total de 340.000 milions d'euros.

Per començar aquest procés han demanat 4.500 milions al Fons d'Ordenació Bancària, el FROB.