L'aire que respirem (1a part)
Estrena, dilluns, 26 de novembre del 2018, a les 22.00, al 33 El trànsit provoca més morts per contaminació atmosfèrica que per accidents, quinze o vint vegades més
22/11/2018 - 12.05 Actualitzat 13/07/2020 - 15.01
Estrena, dilluns, 26 de novembre del 2018, a les 22.00, al 33
El trànsit provoca més morts per contaminació atmosfèrica que per accidents, quinze o vint vegades més. A l'Àrea Metropolitana de Barcelona, 3.500 morts a l'any. Una contaminació atmosfèrica que, a més, força l'escalfament global
La contaminació atmosfèrica la generen la indústria, la pols de les obres, les calefaccions, els vaixells, però sobretot el trànsit, el trànsit de les ciutats en el dia a dia
Ens aproximem al tema amb dos especialistes de prestigi internacional: Jordi Sunyer, cap del programa de Salut Infantil de l'Institut de Salut Global de Barcelona; i Xavier Querol, investigador de l'Institut de Diagnosi Ambiental i Estudis de l'Aigua-CSIC.
Enllaços:
Institut de Salut Global de Barcelona - ISGlobal
Institut de Diagnosi Ambiental i Estudis de l'Aigua-CSIC
Capítol de "Latituds" complementari a "L'Aire que respirem" (1a part):
"Millorar l'aire que respirem" (2a part) Què han fet les ciutats més avançades per millorar la qualitat de l'aire? Què estem fent aquí? Quant temps cal per millorar-lo?
Avui és notícia
Publicat el Dossier Epstein: milers de documents de la xarxa pedòfila de l'empresari amic de Trump

"Estem desbordats": els fabricants de balises, a pocs dies de l'obligatorietat dels llums V16
Balisa V16 o triangles, si viatges fora? Què cal fer servir a cada banda de la frontera
Activada l'alerta Inuncat pel risc de pluges abundants al litoral i prelitoral de Barcelona i Girona
Relators de l'ONU denuncien el "tracte cruel i degradant" del desallotjament del B9 de Badalona