L'AP-1 de Burgos, la primera autopista de peatge alliberada a Espanya
Foment ha anunciat que també ho farà amb l'AP-4 de Sevilla a Cadis i l'AP-7 d'Alacant a Tarragona l'any 2019
Redacció
30/11/2018 - 15.51 Actualitzat 01/12/2018 - 19.11
Aquesta mitjanit venç la concessió del tram de l'AP-1 entre Burgos i Armiñón, i a diferència del que passava fins ara, el govern espanyol no ha prorrogat la concessió i per tant queda lliure de peatges.
Un turisme que recorri tot aquest tram de l'AP-1, que uneix Castella i Lleó i el País Basc, paga més de 12 euros per 84 km, però a partir de demà el tram serà gratuït.
Després de 44 anys i tres pròrrogues venç la concessió de la via, fins ara a mans del grup Itínere, que n'assumirà el manteniment 6 mesos més.
El Ministeri de Foment ja ha anunciat que farà el mateix, és a dir, aixecar barreres, a les altres dues autopistes que acaben concessió aquesta legislatura: l'AP-4 de Sevilla a Cadis i l'AP-7 d'Alacant a Tarragona.
En tots dos casos, el contracte expira el desembre del 2019. La mesura, però, obre molts interrogants, perquè l'executiu encara no ha aclarit com finançarà a llarg termini el manteniment d'aquestes vies.
El ministre Ábalos admet que no hi ha capacitat pressupostària per mantenir tota la xarxa viària d'alta capacitat. Per això, vol arribar a un pacte d'estat sobre un nou sistema de finançament.
Notícia relacionada: El govern posa data a la vinyeta per substituir els peatges: gener de 2019
Avui és notícia
L'acollida de les persones desallotjades del B9 queda en mans d'entitats socials
Ángela Valeiras, la doctora que acull dos joves desallotjats de l'institut B9 de Badalona
Què està en joc a les eleccions a Extremadura: d'una patacada del PSOE a les exigències de Vox al PP
Dos nous intents de robatori en oficines de Correus a Extremadura sense afectar les eleccions
Centenars de treballadors espanyols, explotats laboralment als Països Baixos