Aerolínies
Les grans companyies aèries redueixen serveis per competir amb les aerolínies de baix cost
Les grans companyies aèries s'han vist obligades a modificar la seva estratègia per la irrupció de companyies que ofereixen tarifes molt baixes. Els pròxims anys seran clau per saber si poden conviure els dos sectors i si, en definitiva, els usuaris en surten beneficiats. Per oferir bitllets més barats s'han d'abaratir els costos i algunes companyies es plantegen eliminar serveis al passatger com els diaris o el menjar a bord. Air Europa, per exemple, ja ha fet canvis.
07/07/2003 - 00.00 Actualitzat 09/11/2006 - 10.25
Des de fa uns mesos, molts dels passatgers de qualsevol de les companyies espanyoles han pogut comprovar com s'abaratien els bitllets i se'n flexibilitzaven les condicions. La iniciativa va ser de Spanair, però tant Iberia com Air Europa van reaccionar immediatament. Era una resposta a la crisi del sector, però, també, a l'afluència de les anomenades companyies de baix cost que ofereixen vols a preus de taxi. En els objectius estratègics de la gran aerolínia espanyola també es parla de reduir costos i d'implantar un nou model de servei a bord que podria ser el càtering de pagament. En definitiva, les companyies tenen clar que, per a vols curts, el que interessa és pagar poc. La reducció de preus i de serveis farà que,, al costat de les companyies de baix cost, la resta s'acabin convertint per força en companyies amb costos baixos.
Avui és notícia
Entitats socials es mobilitzen per acollir els desallotjats del B9 de Badalona i que no dormin al ras
La pluja torna a causar inundacions a Badalona i obliga a evacuar un bloc de pisos a Granollers
La mascareta serà obligatòria 15 dies més als centres de salut i residències després de Nadal
Dossier Epstein: què s'ha publicat, qui hi apareix i quines novetats hi ha
Arribada d'estrangers qualificats: cada cop són més, tot i el difícil accés al mercat laboral