Loteria Nadal 2025
Arxius Epstein
Inuncat
Selectivitat 2026 (PAU)
Bustos cas Mercuri
Sumar PSOE
B9 de Badalona
Shein
Sospitós Universitat de Brown
UE Ucraïna fons russos congelats
Ordeig IRTA-CReSA
Incendi Hospitalet de Llobregat
Barça Baskonia
Madrid Sevilla
Christensen

Aerolínies

Les grans companyies aèries redueixen serveis per competir amb les aerolínies de baix cost

Les grans companyies aèries s'han vist obligades a modificar la seva estratègia per la irrupció de companyies que ofereixen tarifes molt baixes. Els pròxims anys seran clau per saber si poden conviure els dos sectors i si, en definitiva, els usuaris en surten beneficiats. Per oferir bitllets més barats s'han d'abaratir els costos i algunes companyies es plantegen eliminar serveis al passatger com els diaris o el menjar a bord. Air Europa, per exemple, ja ha fet canvis.

07/07/2003 - 00.00 Actualitzat 09/11/2006 - 10.25

Des de fa uns mesos, molts dels passatgers de qualsevol de les companyies espanyoles han pogut comprovar com s'abaratien els bitllets i se'n flexibilitzaven les condicions. La iniciativa va ser de Spanair, però tant Iberia com Air Europa van reaccionar immediatament. Era una resposta a la crisi del sector, però, també, a l'afluència de les anomenades companyies de baix cost que ofereixen vols a preus de taxi. En els objectius estratègics de la gran aerolínia espanyola també es parla de reduir costos i d'implantar un nou model de servei a bord que podria ser el càtering de pagament. En definitiva, les companyies tenen clar que, per a vols curts, el que interessa és pagar poc. La reducció de preus i de serveis farà que,, al costat de les companyies de baix cost, la resta s'acabin convertint per força en companyies amb costos baixos.