Loteria Nadal 2025
Arxius Epstein
Inuncat
Selectivitat 2026 (PAU)
Bustos cas Mercuri
Sumar PSOE
B9 de Badalona
Shein
Sospitós Universitat de Brown
UE Ucraïna fons russos congelats
Ordeig IRTA-CReSA
Incendi Hospitalet de Llobregat
Barça Baskonia
Punter Pascual
Joan Laporta

Madrid

L'IVA cultural enfonsa les vendes de música fins a un mínim històric

Segons dades de l'associació de productors Promusicae, la despesa durant la primera meitat de l'any ha caigut un 12% respecte del mateix període de l'any passat i se situa en un mínim històric a causa de la pirateria, l'increment de l'IVA i la crisi. Tot i això, augmenten les vendes en suports digitals i, sobretot, el pagament per la música en "streaming".

Redacció

17/07/2013 - 15.26 Actualitzat 18/07/2013 - 01.14

La venda de música gravada, ja sigui en suport físic o digital, ha caigut en la primera meitat d'aquest 2013 fins a un mínim històric. Segons dades de l'associació de productors Promusicae, la despesa ha estat de 55,9 milions d'euros, davant dels 63,7 de l'any passat. El 2001, el consum era sis vegades superior als nivells actuals.

A l'hora d'explicar aquest descens brusc, el president de Promusicae, Antonio Guisasola, ha apuntat com a causes "la pirateria, l'IVA del 21%, la passivitat dels poders públics i la mala situació econòmica general".

L'únic "element esperançador", diu Promusicae, és la "sensible millora" de la modalitat de pagament per "streaming". La inversió en serveis com Spotify o Deezer ha passat dels 8,7 milions del primer semestre del 2012 als 10,4 d'aquest any.

També han augmentat, un 5,3%, les compres en suports digitals, que han passat de 24,4 a 25,7 milions d'euros. La despesa en CDs o vinils originals va ser de 30,1 milions, davant els 39,3 dels primers sis mesos del 2012.