Salomé Pradas
Nick Reiner
Bondi Beach
Rob Reiner homicidi
Airbnb
La Marató càncer
Xile eleccions
C-17 Montcada i Reixac
Sánchez balanç
Dimiteix l'alcalde d'Alcanar
Casos judicials PSOE
Homenatge Robe Iniesta
Florentino Pérez
Denuncia Pablo Torre
Barça Guadalajara Copa

Marc Ribas revela els secrets de la tercera temporada de "Joc de cartes" en un acte al Museu Agbar de les Aigües

El 18 de setembre, a les 22.30, TV3 estrenarà la tercera temporada del programa "Joc de cartes", una producció de TV3 en col·laboració amb DLO/Magnolia, presentat per Marc Ribas. Després de l'èxit d'audiència de les dues primeres temporades i també de la versió d'estiu, la presentació dels nous capítols es va fer ahir al vespre al Museu de les Aigües de Cornellà de Llobregat

13/09/2019 - 12.52 Actualitzat 13/09/2019 - 12.49

"Joc de cartes" és el concurs de TV3 en què el cuiner Marc Ribas recorre Catalunya buscant els millors restaurants. A cada programa, quatre restaurants amb un mateix tipus de cuina i d'una zona determinada s'enfronten per aconseguir ser els millors i guanyar un premi de 5.000 euros per invertir en el seu local. A més, en aquesta tercera temporada, es continuarà distingint el restaurant que compleixi més bé els valors de sostenibilitat a la seva cuina amb el Segell Blau d'Agbar.

Amb la tercera temporada, "Joc de cartes" haurà emès més de 60 programes, haurà visitat les 42 comarques catalanes, i hi hauran participat més de 200 restaurants. Es tracta d'un fenomen que ja va més enllà del programa de televisió. La segona temporada va millorar les audiències de la primera i va acabar amb una quota mitjana del 19,8% i 466.000 mil espectadors, i líder de la seva franja.

A la presentació, hi van assistir Vicent Sanchis, director de TV3; Sònia Hernández, directora del Museu Agbar de les Aigües; Cristian Trepat, cap d'Entreteniment i Culturals de TV3, i Carles Torras, director de Continguts de DLO/Magnolia. Per part del programa, hi van participar Carla Lladó, directora, i Marc Ribas, presentador de "Joc de cartes". També s'hi va sumar el Joanet, el conductor de la furgoneta del programa. L'acte també ha comptat amb la presència d'espectadors fidels, que han pogut conèixer en persona Marc Ribas, que els ha explicat les anècdotes del rodatge de primera mà.

L'acte ha començat amb la benvinguda de Sònia Hernández, que ha parlat de la implicació d'Agbar en la producció de "Joc de cartes". I ha remarcat que "aquest serà l'any de la consolidació del Segell Blau". En aquesta tercera temporada, el programa també buscarà, per segon any consecutiu, quin dels 4 establiments participants en cada capítol és el més sostenible i fa un ús més eficient de l'aigua, i es convertirà en el guanyador del Segell Blau d'Agbar. D'aquesta manera, es vol reconèixer la conscienciació i l'esforç que fan els restauradors portant a terme accions sostenibles al seu negoci, valorant aspectes que van des del reciclatge als productes ecològics i de km 0, així com fer servir aigua de l'aixeta, entre altres.

La directora del museu ha explicat que "al final de la temporada, un jurat especialitzat seleccionarà, entre tots els finalistes, el guanyador del Segell Blau d'Agbar Honorífic 2019, que gaudirà d'una masterclass i d'un tast amb el xef Paco Pérez, el cuiner català amb més estrelles Michelin. El guanyador final es donarà a conèixer en un programa especial que s'ha gravat aquí, al Museu de les Aigües de Cornellà".

Tot seguit va agafar la paraula el director de TV3, Vicent Sanchis qui va agrair a Agbar "creure en el programa i també en altres iniciatives de TV3". Per Sanchis "Joc de cartes" és un programa que "cada temporada suma, va agafant més força, més seguretat i molta més audiència, i és un dels pilars de la programació. Es tracta d'un fenomen". El director de TV3 ha destacat que "fer entreteniment no és fàcil, sobretot perquè nosaltres no el podem fer sense escrúpols. El nostre entreteniment ha de ser intel·ligent".

Cristian Trepat ha explicat com es van enamorar només rebre el projecte, perquè era una gran proposta i "a poc a poc la història d'amor s'ha anat fent més forta, més gran i esperem que duri molts anys". Per Trepat "el format és esplèndid, té tots els ingredients per ser un èxit, perquè és un concurs, però no ho és; és un reality, pero no ho és; és un programa de cuina, però no ho és..."

El cap d'Entreteniment i culturals de TV3 també ha explicat que aquest any s'han incorporat dues novetats que van més enllà del projecte televisiu, com són la guia de restaurants i el distintiu que tindran els participants.

Aquest mes de setembre s'ha estrenat la guia de restaurants del "Joc de cartes". Un espai al web del programa, pensat per ser consultat des del mòbil, que recull tots els restaurants que han participat en el programa des del primer capítol. L'usuari pot buscar restaurants per nom, municipi, comarca, i podrà també filtrar la cerca per tipus de cuina i especialitats. El preu mitjà, el plat estrella, les dades de contacte i un mapa per ubicar exactament el restaurant complementen la informació pràctica que ofereix la guia de restaurants del programa. Els restaurants de la tercera temporada s'aniran afegint a la guia a mesura que es vagin emetent els programes.

A més, tots els restaurants que han participat al "Joc de cartes" rebran un distintiu que els acredita com a participants i, si és el cas, guanyadors del concurs. Aquest distintiu està pensat per ser col·locat a l'entrada de l'establiment. Incorpora un codi QR que permet enllaçar directament a la guia de restaurants online a través del telèfon mòbil per poder consultar tota l'oferta de restaurants que han participat en el concurs.

Tot seguit va ser el torn de Carles Torras, director de Continguts de DLO/Magnolia qui va començar dient que "estem entusiasmats amb el programa, perquè a nivell mundial és l'única versió que va en "prime time", a una cadena generalista i té aquestes audiències espectaculars". Torras va destacar que "aquesta temporada ha estat molt maca, hem arribat a racons de Catalunya que no coneixíem i hem aconseguit cobrir tot el territori."

Els secrets del rodatge

Així ha acabat la primera part de l'acte i han agafat el relleu els protagonistes dels programa, Carla Lladó, la directora; Marc Ribas, el presentador, i un nou personatge que ha agafat pes en aquesta tercera temporada, el Joanet, el conductor de la furgoneta.

Tots tres han explicat les anècdotes i com viuen el rodatge del programa. Carla Lladó ha destacat el canvi de registres que ha fet el Marc, convertint-se en actor, a banda del cuiner que és. També que han apostat més per l'humor i del protagonisme que ha agafat el Joanet en aquesta temporada.

Marc Ribas per la seva banda ha descrit la seva experiència al capdavant del programa amb una sèrie de paraules com "vivències", "emocions", "coneixement", "menjar", "esforç", "humor", "convivència", "patiment" i "plaer". I és que pel presentador de "Joc de cartes" "funciona gràcies a les vivències, a les emocions, als nervis, a les il·lusions i als somnis dels restauradors que hi participen, i que fa que t'enganxis a la tele perquè els que estàs veient és una realitat".

Els fans de "Joc de cartes" van poder veure alguns vídeos resum de la tercera temporada i "l'altra cara del joc", en un seguit de preses falses del rodatge. Errors, bromes amb els restauradors i frases de guió que no hi surten van donar pas a la participació del públic, que va poder preguntar a Marc Ribas totes les seves curiositats del programa. Com a cloenda de l'acte, tots els seguidors del programa es van poder fer fotos amb Marc Ribas.

tv3.cat/jocdecartes

facebook.com/JocdecartesTV3

twitter.com/JocdeCartesTV3

instagram.com/JocdeCartesTV3

#JocdeCartesTV3

#JoSocBlau