Navarro veu bé el límit de 80 km/h a l'àrea metropolitana, però sosté que s'ha de flexibilitzar
El director general de Trànsit, Pere Navarro, veu bé la proposta de reduir la velocitat al voltant de les grans ciutats espanyoles, tal com passa a Barcelona, però s'ha mostrat partidari de flexibilitzar els límits en funció de la franja horària.
30/07/2008 - 12.00 Actualitzat 30/11/2022 - 13.10
Després que ahir el ministre d'Indústria anunciés que es vol limitar la velocitat d'accés a les principals ciutats de l'estat espanyol, Navarro ha subscrit la idea dient que la reducció que s'aplica a l'àrea metropolitana de Barcelona "és valida". Tot i això, en declaracions a "El matí de Catalunya Ràdio", ha deixat clar que s'ha de treballar perquè sigui un "element variable", ja que "no és el mateix al matí en hora punta que a la nit quan no hi ha trànsit". "Estem buscant aquesta flexibilitat per adequar-nos d'alguna manera a la intensitat del trànsit i a les franges. Però la mesura, sense cap dubte, és vàlida"*, ha puntualitzat.
En aquest punt, el responsable de la DGT ha explicat que estan estudiant la mesura del Ministeri d'Indústria, recollint informació sobre l'estalvi energètic, la disminució de la contaminació i de la sinistralitat que suposa. "La idea és fer el procés de consulta i participació i sempre dic que preferim fer-ho bé que fer-ho ràpid", ha afegit.
Navarro també ha dit que el mes de setembre ja s'hauran instal·lat els 190 radars nous que s'han d'implantar al conjunt de la xarxa viària espanyola. I més enllà d'això, ha avançat que s'està estudiant una altra mesura per controlar la velocitat mitjana a què circulen els vehicles: "Tenim una iniciativa que estem estudiant des del punt de vista jurídic, perquè tècnicament no té cap problema, i que a mi em sembla més justa, que és anar a velocitats mitjanes". El director de la DGT ha explicat la proposta posant com a exemple el cas d'un túnel, en què s'hauria de fer una foto a l'entrada i una altra a la sortida. D'aquesta manera, sabent els punts quilomètrics i el temps que s'ha trigat a fer el recorregut es podria saber a quina velocitat s'ha circulat.
Finalment, en referència a l'operació sortida del mes d'agost que comença aquest divendres, la DGT calcula que hi haurà uns 6.000.000 de desplaçaments llargs.
En aquest punt, el responsable de la DGT ha explicat que estan estudiant la mesura del Ministeri d'Indústria, recollint informació sobre l'estalvi energètic, la disminució de la contaminació i de la sinistralitat que suposa. "La idea és fer el procés de consulta i participació i sempre dic que preferim fer-ho bé que fer-ho ràpid", ha afegit.
Navarro també ha dit que el mes de setembre ja s'hauran instal·lat els 190 radars nous que s'han d'implantar al conjunt de la xarxa viària espanyola. I més enllà d'això, ha avançat que s'està estudiant una altra mesura per controlar la velocitat mitjana a què circulen els vehicles: "Tenim una iniciativa que estem estudiant des del punt de vista jurídic, perquè tècnicament no té cap problema, i que a mi em sembla més justa, que és anar a velocitats mitjanes". El director de la DGT ha explicat la proposta posant com a exemple el cas d'un túnel, en què s'hauria de fer una foto a l'entrada i una altra a la sortida. D'aquesta manera, sabent els punts quilomètrics i el temps que s'ha trigat a fer el recorregut es podria saber a quina velocitat s'ha circulat.
Finalment, en referència a l'operació sortida del mes d'agost que comença aquest divendres, la DGT calcula que hi haurà uns 6.000.000 de desplaçaments llargs.
Avui és notícia
Any horrible de la ramaderia: què explica la conjunció de dermatosi, pesta porcina i grip aviària

Com es treballa a l'IRTA-CReSA, el laboratori en el punt de mira de la pesta porcina africana
Reintroduir el llop per controlar la població de senglars? L'opinió d'animalistes i ramaders
El govern ordena auditar els centres que treballen amb la pesta porcina africana a la zona afectada
Prohibit accedir a la natura en 91 municipis de la zona afectada per la pesta porcina