Loteria Nadal 2025
Arxius Epstein
Inuncat
Selectivitat 2026 (PAU)
Bustos cas Mercuri
Sumar PSOE
B9 de Badalona
Shein
Sospitós Universitat de Brown
UE Ucraïna fons russos congelats
Ordeig IRTA-CReSA
Incendi Hospitalet de Llobregat
Barça Baskonia
Madrid Sevilla
Christensen

Girona

Només s'identifiquen un 0,02% d'alumnes amb altes capacitats

L'estudi apunta com a causes la falta de psicopedagogs i de formació dels professors

12/07/2017 - 14.19 Actualitzat 09/09/2020 - 11.27

Un estudi del col·legi de Psicòlegs de Girona i la UNED diu que falta formació entre el professorat per detectar més i millor els nens amb altes capacitats. Es calcula que a Catalunya hi ha un 15% de nens amb aquestes característiques i només se n'identifiquen un 0,02%.

Alerten que el 50% dels alumnes amb altes capacitats pateixen "bullying"

Segons l'estudi els nens superdotats o els que destaquen en un talent en concret, es detecten tard i malament. Es fa de mitjana als 9 anys, però segons els experts hauria de ser als 6 anys.

Algunes de les causes, apunta l'informe, són la falta de psicopedagogs i la poca formació dels professors. El director de l'Observatori d'Altes Capacitats de la UNED de Girona, Àngel Guirado,

"El nombre de professorat format és pràcticament nul. S'ha format als EAPS però com que no tenen més efectius tampoc ho poden dur a terme. Estem en un circuit sense sortida."

Només es detecten un 30% de les altes capacitats en nenes petites

L'estudi també demostra que es detecten més nens superdotats que nenes.

"Les causes les hem de situar en els estereotips social i en l'interès que les nenes tenen en alguns moments del seu desenvolupament de passar desaparcebudes."

Pel que fa a les habilitats, l'autor diu que l'estudi trenca estereotips: les nenes destaquen per exemple en el raonament lògic i els nens, en competències verbals.

Es multipliquen per 4 els alumnes amb altes capacitats en dos anys

L'estudi s'ha fet amb una mostra de 100 nenes menors de les comarques gironines.