Girona
Ossa confia a "arribar a bon port" en les negociacions amb el govern català però de moment no descarta les contraofertes
Ossa continua apostant per un acord amb la Generalitat. El fabricant de motos català ha explicat que espera que les negociacions amb l'executiu català per obtenir finançament públic es resolguin positivament, però ha reiterat que si això no arriba a passar, no descarta acceptar alguna de les contraofertes que ha rebut.
11/05/2011 - 16.17 Actualitzat 11/05/2011 - 17.25
Segons el director general de l'empresa, Joan Gurt, aquest dijous representants d'Ossa i del govern català es reuniran per mirar de trobar una solució favorable per a ambdues parts i s'ha mostrat convençut que "fent esforços, entre tots, segur que podem arribar a bon port".
En aquest sentit, Gurt ha remarcat que Ossa no demana subvencions a fons perdut sinó avals per poder accedir a finançament privat, i ha afegit que una altra de les opcions que ha proposat és que la Generalitat entri a formar part de l'accionariat de l'empresa. En total, demana accés a finançament públic per valor de quatre milions d'euros, que es pagarien abans de finals d'any, i quatre milions més en avals fins al 2013, que es destinarien a la producció.
Per defensar aquestes demandes, ha remarcat que la companyia, que té 37 persones treballant a la seva planta de Girona, ja té venuda tota la seva producció i que té contractes signats que servirien d'aval per demostrar que es pot tornar tot el capital que s'hagi concedit.
Data límit per aconseguir un acord
Amb tot, però, Gurt ha explicat que "hi ha una data límit per aconseguir un acord" i que si les negociacions no es desencallen abans del 20 de maig, Ossa no descarta firmar un acord amb alguna de les comunitats autonòmiques que s'han ofert a acollir l'empresa i a finançar-la.
Segons Gurt, les dues comunitats autonòmiques que s'han ofert a acollir el fabricant de motos, i que de moment segueixen sense desvelar-se, els han ofert terrenys finançats a interès molt baix i entrar en el capital de l'empresa amb percentatges d'entre el 5% i el 10%.
Plans de futur
El pla estratègic 2011-2013 de l'empresa preveu aconseguir una facturació d'11,7 milions d'euros aquest any, de 23 milions l'any que ve, i de 25,5 milions durant el 2013.
A més, durant aquest any, s'incorporaran dos nous models, l'Ossa Tri 3000 i l'Ossa Enduro 250i, dirigida al mercat dels Estats Units; i el 2012 també està previst fabricar un model de carretera per vendre'l al mercat nord-americà.
En aquest sentit, Gurt ha remarcat que Ossa no demana subvencions a fons perdut sinó avals per poder accedir a finançament privat, i ha afegit que una altra de les opcions que ha proposat és que la Generalitat entri a formar part de l'accionariat de l'empresa. En total, demana accés a finançament públic per valor de quatre milions d'euros, que es pagarien abans de finals d'any, i quatre milions més en avals fins al 2013, que es destinarien a la producció.
Per defensar aquestes demandes, ha remarcat que la companyia, que té 37 persones treballant a la seva planta de Girona, ja té venuda tota la seva producció i que té contractes signats que servirien d'aval per demostrar que es pot tornar tot el capital que s'hagi concedit.
Data límit per aconseguir un acord
Amb tot, però, Gurt ha explicat que "hi ha una data límit per aconseguir un acord" i que si les negociacions no es desencallen abans del 20 de maig, Ossa no descarta firmar un acord amb alguna de les comunitats autonòmiques que s'han ofert a acollir l'empresa i a finançar-la.
Segons Gurt, les dues comunitats autonòmiques que s'han ofert a acollir el fabricant de motos, i que de moment segueixen sense desvelar-se, els han ofert terrenys finançats a interès molt baix i entrar en el capital de l'empresa amb percentatges d'entre el 5% i el 10%.
Plans de futur
El pla estratègic 2011-2013 de l'empresa preveu aconseguir una facturació d'11,7 milions d'euros aquest any, de 23 milions l'any que ve, i de 25,5 milions durant el 2013.
A més, durant aquest any, s'incorporaran dos nous models, l'Ossa Tri 3000 i l'Ossa Enduro 250i, dirigida al mercat dels Estats Units; i el 2012 també està previst fabricar un model de carretera per vendre'l al mercat nord-americà.
Avui és notícia
Entitats socials es mobilitzen per acollir els desallotjats del B9 de Badalona i que no dormin al ras
La pluja torna a causar inundacions a Badalona i obliga a evacuar un bloc de pisos a Granollers
La mascareta serà obligatòria 15 dies més als centres de salut i residències després de Nadal
Dossier Epstein: què s'ha publicat, qui hi apareix i quines novetats hi ha
Arribada d'estrangers qualificats: cada cop són més, tot i el difícil accés al mercat laboral