Loteria de Nadal 2025
Comicis a Extremadura
Tiroteig a Johannesburg
Dossier Epstein
Tales il·legals arbres
Mort violenta Molins de Rei
Inuncat
Oficines Correus Extremadura
B9 de Badalona
Selectivitat 2026 (PAU)
Bustos cas Mercuri
Sumar PSOE
Vila-real Barça
Girona Atlètic de Madrid
Marcelino

UNIVERS MOTOGP

Quartararo treu els colzes i es posa líder de MotoGP

Rins és colíder i Aleix Espargaró torna al podi; on és Honda?

24/04/2022 - 17.51 Actualitzat 25/04/2022 - 07.53

Els motors del campionat: Àlex Rins i Aleix Espargaró

Colíder del campionat amb Quartararo, l'Àlex Rins del 2022 és un altre home. El que està fent en aquest inici d'any no li havíem vist mai. El món sencer sap que sempre li havia faltat consistència. Aquest hivern s'ha transformat.

I després d'un cap de setmana horrorós divendres i dissabte, aquest diumenge ha remuntat de la 23a a la 4a posició; això només ho fa un pilot amb gana. Només a la primera volta ha guanyat 13 posicions. Rins i Quartararo encapçalen el grup, i Aleix és a 3 punts, quan arribem al primer quart de competició.

Aleix Espargaró ja té dos podis, una victòria i la 3a posició de Portimao. Aprilia perdrà les concessions al pròxim podi que assoleixin. El de Granollers és el clar líder de la fàbrica de Noale, i aquest resultat el carrega de raons en la seva pugna per imposar les seves condicions en la renovació. 

La derrapada: Honda no ha trobat el rumb

Al "warm up", Àlex Márquez i Pol Espargaró han muntat neumàtic dur al darrere i han estat els dos únics pilots que han sortit a pista així; la resta amb mig davant i darrere. Marc Márquez els ha passat davant, però el Marc no hi és... encara.

Independent del seu estat físic, no sembla que pugui aplicar tota l'energia que guarda dins seu perquè la RC213V no l'hi permet. I ha optat per ser una cosa que no li agrada: conservador. Diumenge que ve tindrà una nova oportunitat, i sobretot, dilluns post-GP d'Espanya, un test per pressionar els japonesos, als quals ja ha indicat què cal canviar.

Honda és la darrera de la classificació de Constructors i el Repsol Honda està també enfonsat a la classificació d'equips. No sé si Honda es planteja substituir algun dels seus pilots de cara al 2023, però la moto no acompanya, i per atraure talent has de tenir arguments.

Cop d'autoritat d'"El Diablo" (foto Michelin)

La perspectiva: el 1r quart de temporada

MotoGP semblava un totum revolutum i ha arribat el campió per donar un cop a sobre de la taula i posar-hi ordre. L'outsider Bastianini ha rebut un primer cop de realitat a Portugal, i alguns pilots comencen a sentir al clatell la urgència dels resultats, com Bagnaia, Mir, Miller, Àlex i Marc Márquez i Pol Espargaró. Cal no oblidar que és any de mercat i que vals el que val la teva darrera cursa.  

A Moto2, la victòria de Joe Roberts és la primera d'un nord-americà a la categoria intermèdia des del 1990. Una victòria precedida d'una bandera vermella per un múltiple accident de nou pilots que crec que s'hauria pogut evitar si Direcció de Cursa hagués actuat abans.

A Moto3 hi ha hagut fins a 5 canvis de líder en 5 curses. Tot en ordre.

 

Quartararo ha trobat forat per escapar-se (Michelin)

A la sala de premsa?

Aleix Espargaró: "Sí, em veig lluitant pel mundial, estic gaudint molt. En aquesta posició, que és nova per a mi, hauria d'estar nerviós, i estic relaxat. La vida em somriu, estic gaudint. Vull seguir amb els peus a terra, però sé que el binomi Aprilia-Aleix va molt bé i cal aprofitar-lo."

 

Àlex Rins: "És un conjunt de coses. La moto i jo hem fet un pas endavant; soc més constant, sento més la moto i puc pensar més durant la conducció. Aquesta ha estat una de les meves millors curses. L'hem gestionada bé i hem pres més riscos dels necessaris. Falta molt".

 

Marc Márquez: "Hem donat el 100%. No anava còmode. S'ha rodat ràpid. Ja veia que tot i arriscar no podia fer gaire més. Un resultat acceptable, sobretot tenint en compte les condicions que hem tingut a la pista. Totes les Honda no hem trobat la velocitat aquest cap de setmana".