Netflix Warner HBO
Frank Gehry
Pesta porcina africana
Operació sortida
Concerts Rosalía Lux
Assassinat d'Abu Shabab
Sandro Giacobbe
Servei militar Alemanya
Cas Helena Jubany
Portes obertes Parlament
Pla Moves III
Lando Norris
Xabi Alonso
Real Madrid Celta de Vigo

Renfe suprimeix l'R7 de la Universitat Autònoma durant set mesos

Els usuaris hauran de combinar l'R4 i busos llançadora per accedir a la UAB

01/11/2025 - 07.25 Actualitzat 03/11/2025 - 17.11

La línia R7 de Rodalies, que connecta Fabra i Puig amb Cerdanyola Universitat, queda fora de servei entre el 2 de novembre i el maig de 2026. Uns 7.500 viatgers diaris s'estan veient afectats.

Alguns usuaris ja s'han trobat problemes per la manca d'espai en els transports alternatius i una freqüència de pas "insuficient", segons els primers viatgers que s'hi han trobat i que han parlat amb 3CatInfo.

La supressió d'aquesta línia durant set mesos és conseqüència de les obres d'infraestructura que Adif està duent a terme a l'estació de Montcada Bifurcació, que obliguen a reduir la capacitat operativa en aquesta estació. 

L'alternativa: R4 + bus

Els usuaris afectats, majoritàriament estudiants de la Universitat Autònoma, han de combinar ara el tren i el bus per accedir al campus. Així doncs, poden viatjar en els trens de l'R4 des de Barcelona fins a Cerdanyola del Vallès i, allà, agafar els busos llançadora que Renfe posa a disposició dels viatgers. 

Un cop a Cerdanyola i amb la línia regular d'autobús E3 plena, diversos usuaris del servei han hagut d'optar per l'alternativa disposada per Renfe. Una opció, però, que els ha comportat arribar tard perquè "els senyals no estaven bé" i han esperat a la vorera equivocada.

El Víctor Moreno, usuari habitual de la línia R7 des de Montcada-Bifurcació, s'ha trobat que el bus alternatiu havia passat abans d'hora i l'ha perdut. A més, critica la construcció de la nova andana de Montcada-Bifurcació, on no ha vist "cap banc, cap ascensor, cap cobert..." i ja anticipa que "això a l'estiu serà mortal:

"Sembla que ens tenen una mica abandonats a la perifèria, com és costum" 

La freqüència és de 30 minuts els dies feiners i de 60 els caps de setmana i festius, del tot insuficient segons els usuaris consultats per 3CatInfo, que opinen que "haurien de passar més sovint". Podeu consultar-ne els horaris aquí.

A la UAB també s'hi pot accedir amb l'R8 de Rodalies, FGC (línia S2) i amb nombroses línies d'autobús. Consulta-ho aquí.

Campus de la UAB (ACN/Albert Segura)

2 de novembre: tall de l'R4 entre Cerdanyola i Barcelona

Les mateixes obres d'infraestructura a Montcada Bifurcació també han obligat a interrompre la circulació de trens de l'R4 entre La Sagrera-Meridiana i Cerdanyola del Vallès des del diumenge 2 de novembre.

Hi ha servei de bus alternatiu cada 30 minuts entre Cerdanyola del Vallès i Barcelona-Fabra i Puig. S'han facilitat expedicions directes i d'altres amb parada a les estacions intermèdies. Pots consultar els horaris aquí.

El servei de l'R4 circula amb les parades habituals entre Sant Vicenç de Calders i Arc de Triomf. Després, desvia el seu recorregut en paral·lel a l'R1 fins a Badalona fent parada al Clot (on es pot agafar l'L1 fins a Fabra i Puig), Sant Adrià de Besòs i Badalona. Així, doncs, Badalona és excepcionalment l'origen i final de l'R4 en el seu tram sud. 

Esquema de l'afectació a l'R4 el 2 de novembre (Renfe)