Loteria Nadal 2025
Arxius Epstein
Inuncat
Selectivitat 2026 (PAU)
Bustos cas Mercuri
Sumar PSOE
B9 de Badalona
Shein
Sospitós Universitat de Brown
UE Ucraïna fons russos congelats
Ordeig IRTA-CReSA
Incendi Hospitalet de Llobregat
Barça Baskonia
Punter Pascual
Joan Laporta

Barcelona

Rodalies serà una prioritat només si ICV-EUiA és més forta a Madrid

El cap de llista d'ICV-EUiA per Barcelona, Joan Herrera, ha demanat el suport de tots aquells votants que vulguin més inversió a la xarxa ferroviària catalana i en el tren convencional. Una victòria de Zapatero amb majoria suficient significarà que "tindrem més Magdalena Álvarez i menys tren convencional. Un govern que presumirà de quilòmetres d'AVE però que s'oblidarà del tren que agafa la gent cada dia". Per això, Herrera proposa que el Ministeri de Foment passi a ser el de la mobilitat sostenible.

03/03/2008 - 14.33 Actualitzat 03/03/2008 - 19.48

El candidat de la formació ecosocialista denuncia que hi ha menys quilòmetres de vies que al 1930. Proposa la construcció de 400 nous quilòmetres de vies i l'entrada en funcionament de 16 noves línies de tren, així com una inversió addicional en Rodalies de 2.500 milions d'euros anuals. Joan Herrera lamenta que "l'obsessió del PSOE hagi estat la mateixa que la del PP: primar l'AVE" i dóna la culpa de la "degradació de Rodalies a la desídia dels governs del PP i del PSOE, amb el vistiplau de CiU. Herrera alerta del perill de "donar un xec en blanc a Zapatero". ICV-EUiA significa "més tren convencional i de Rodalies. De la seva banda, més Magdalena Álvarez és sinònim d'oblit de Rodalies i de continuar tenint un model més pròxim a principi del segle XX que del XXI ha conclòs Herrera.