
Barcelona
Rull afirma que les últimes reunions amb Renfe i Adif han anat molt malament
El conseller de Territori i Sostenibilitat demana el traspàs, amb dotació econòmica, de les línies ferroviàries més malmeses, sobretot l'R3, l'R15 i l'R16
Redacció
12/05/2016 - 16.02 Actualitzat 12/05/2016 - 20.55
No hi ha hagut acord entre la Generalitat i Adif sobre si els retards sistemàtics dels trens s'han d'incorporar als horaris.
L'ens que gestiona la infraestructura ferroviària sosté que el govern ha d'informar dels horaris reals en funció de les limitacions de velocitat que hi ha a la xarxa. La conselleria de Territori insisteix que només ho farà si Adif compromet una inversió i un calendari per fer les obres.
El conseller Josep Rull ha explicat al programa "L'oracle" de Catalunya Ràdio el plantejament que la Generalitat presentarà al pròxim govern de l'estat.
"Sense haver de modificat l'Estatut ni la llei ferroviària, les línies internes de Catalunya, que ens les traspassin a nosaltres amb dotació econòmica: l'R3, la de Vic, que potser és de les més malmeses. Volem aquesta i volem les dues de l'Ebre, l'R15 i l'R16, que són les que acumulen més retards. Ho volem fer nosaltres. N'estem farts de donar les culpes a Madrid."
Rull considera insòlit que hi hagi línies com l'R3 amb via única quan Rodalies de Madrid té 80 quilòmetres de vies quadriplicades per on passen trens semidirectes.
El conseller ha dit que la reunió que la Generalitat ha tingut avui amb Renfe ha anat malament i la que va tenir ahir amb Adif va anar pitjor.
Avui és notícia
Envien una alerta al mòbil a diversos municipis per les pluges, que ja causen inundacions a Badalona i el Maresme
Desenes de persones passen la tercera nit al ras al voltant del B9 de Badalona
Publicat el Dossier Epstein: milers de documents de la xarxa pedòfila de l'empresari amic de Trump
"Estem desbordats": els fabricants de balises, a pocs dies de l'obligatorietat dels llums V16
Balisa V16 o triangles, si viatges fora? Què cal fer servir a cada banda de la frontera