Barcelona
Spanair obrirà 6 noves rutes que connectaran Barcelona amb Tel Aviv o Istanbul
Spanair obrirà sis noves rutes que connectaran Barcelona amb ciutats com Tel Aviv o Istanbul. L'aerolínia presidida per Ferran Soriano dóna així per acabada la fase de reestructuració de l'empresa, que ha inclòs una retallada de plantilla i una reducció de la flota d'avions. Per fer competitiva Spanair, l'empresa vol ampliar el seu capital en cent milions d'euros que captaran de nous inversors i crèdits bancaris. L'objectiu és guanyar en eficiència per assolir beneficis el 2011. L'aerolínia catalana manté l'objectiu de fer del Prat un aeroport de connexió de vols internacionals i espera, d'aquí a tres anys, poder operar vols intercontinentals a Amèrica i l'Àsia.
24/02/2010 - 20.07 Actualitzat 30/11/2022 - 13.11
El president de Spanair, Ferran Soriano, ha dit que l'aerolínia té "inversors identificats" per subscriure 30 dels 50 milions de la nova ampliació de capital que realitzarà la companyia i que ell mateix es convertirà en accionista de l'empresa. El president de Spanair no ha volgut dir qui seran aquests nous inversors, cosa que es farà pública quan es firmi l'entrada dels nous socis, que, en alguns casos, es farà abans de l'estiu, mentre que dels actuals accionistes Fira de Barcelona està considerant participar en l'ampliació. També ha dit que SAS té compromès un crèdit participatiu que pot convertir en capital, amb la qual cosa també podria anar a l'ampliació, però amb el compromís de no sobrepassar el 19,9% que té a la companyia.
Soriano ha assegurat que el seu compromís i el del seu equip amb Spanair és "incondicional" i que es compromet a continuar a la companyia durant els pròxims anys, fins que estigui completat el projecte, que podrien ser uns tres anys.
Ha dit que el mes que ve la companyia donarà accions als empleats, als quals s'ha abaixat el sou, i s'obrirà la possibilitat que els treballadors comprin accions, una opció a la qual ell s'acollirà.
La nova etapa que comença Spanair té una necessitat financera d'uns 100 milions d'euros, dels quals la meitat vindran de l'endeutament bancari i l'altra meitat de l'entrada de nous inversors. Soriano ha explicat que Spanair ha superat la fase de reestructuració que li permetrà reduir costos i emprendre el creixement cap a Europa i, després, iniciar els vols intercontinentals l'any 2012, amb l'objectiu que el 2011 el 40% de les rutes siguin internacionals.
La reestructuració que ha dut a terme Spanair amb la qual vol portar a la rendibilitat l'aerolínia, i que redueix en unes 300 persones la plantilla de la companyia fins a situar-la en els 2.200 treballadors, era una de les condicions per aconseguir finançament. La companyia ultima ara un pacte amb els sindicats per reduir el col·lectiu de mecànics, que actualment és de 200 persones, en un 10%.
Aquesta setmana, Spanair ha firmat un crèdit de fins a 50 milions d'euros amb diverses entitats financeres i l'Institut Català de Finances (ICF) injectarà fins a un màxim de 50 milions d'euros per garantir l'ampliació de capital. Soriano ha volgut deixar clar que l'ICF no ha entrat en el capital de l'aerolínia, però que garanteix que l'ampliació es farà.
Fa 10 mesos, inversors i institucions catalanes van aconseguir el 80,1% de Spanair a través d'Iniciatives Aeronàutiques (IEASA), en què participen Catalana d'Iniciatives, amb el 25,6%; Turisme de Barcelona, amb el 31,9%; empresaris catalans agrupats a Volcat, 31,9%, i Fira de Barcelona, 10,6%. Soriano ha explicat que la participació indirecta de la Generalitat i de l'Ajuntament de Barcelona a Spanair és ara del 5,5% i que amb la nova ampliació de capital podria arribar a un 10% aproximadament, amb la qual cosa el capital públic "seguirà sent minoritari".
Les diverses mesures de reestructuració permetran estalviar 92 milions d'euros el 2010, any que es preveu tancar amb pèrdues operatives de 30 milions i tancar el 2011 amb beneficis operatius, que el 2012 arribaran als 30 milions. Els directius de la companyia també s'han ajustat el cinturó i aquest any no han cobrat bons.
La companyia ha anunciat deu noves rutes per a la campanya d'estiu que connectaran Barcelona amb Marsella, Venècia, Zagreb, Belgrad, Istanbul, Tel Aviv i Nador; Alacant amb Alger, i Màlaga amb Tànger i Marràqueix. També està immersa en la renovació de la flota d'avions i en els pròxims dos anys tots els aparells operats per la companyia seran Airbus.
Soriano ha assegurat que el seu compromís i el del seu equip amb Spanair és "incondicional" i que es compromet a continuar a la companyia durant els pròxims anys, fins que estigui completat el projecte, que podrien ser uns tres anys.
Ha dit que el mes que ve la companyia donarà accions als empleats, als quals s'ha abaixat el sou, i s'obrirà la possibilitat que els treballadors comprin accions, una opció a la qual ell s'acollirà.
La nova etapa que comença Spanair té una necessitat financera d'uns 100 milions d'euros, dels quals la meitat vindran de l'endeutament bancari i l'altra meitat de l'entrada de nous inversors. Soriano ha explicat que Spanair ha superat la fase de reestructuració que li permetrà reduir costos i emprendre el creixement cap a Europa i, després, iniciar els vols intercontinentals l'any 2012, amb l'objectiu que el 2011 el 40% de les rutes siguin internacionals.
La reestructuració que ha dut a terme Spanair amb la qual vol portar a la rendibilitat l'aerolínia, i que redueix en unes 300 persones la plantilla de la companyia fins a situar-la en els 2.200 treballadors, era una de les condicions per aconseguir finançament. La companyia ultima ara un pacte amb els sindicats per reduir el col·lectiu de mecànics, que actualment és de 200 persones, en un 10%.
Aquesta setmana, Spanair ha firmat un crèdit de fins a 50 milions d'euros amb diverses entitats financeres i l'Institut Català de Finances (ICF) injectarà fins a un màxim de 50 milions d'euros per garantir l'ampliació de capital. Soriano ha volgut deixar clar que l'ICF no ha entrat en el capital de l'aerolínia, però que garanteix que l'ampliació es farà.
Fa 10 mesos, inversors i institucions catalanes van aconseguir el 80,1% de Spanair a través d'Iniciatives Aeronàutiques (IEASA), en què participen Catalana d'Iniciatives, amb el 25,6%; Turisme de Barcelona, amb el 31,9%; empresaris catalans agrupats a Volcat, 31,9%, i Fira de Barcelona, 10,6%. Soriano ha explicat que la participació indirecta de la Generalitat i de l'Ajuntament de Barcelona a Spanair és ara del 5,5% i que amb la nova ampliació de capital podria arribar a un 10% aproximadament, amb la qual cosa el capital públic "seguirà sent minoritari".
Les diverses mesures de reestructuració permetran estalviar 92 milions d'euros el 2010, any que es preveu tancar amb pèrdues operatives de 30 milions i tancar el 2011 amb beneficis operatius, que el 2012 arribaran als 30 milions. Els directius de la companyia també s'han ajustat el cinturó i aquest any no han cobrat bons.
La companyia ha anunciat deu noves rutes per a la campanya d'estiu que connectaran Barcelona amb Marsella, Venècia, Zagreb, Belgrad, Istanbul, Tel Aviv i Nador; Alacant amb Alger, i Màlaga amb Tànger i Marràqueix. També està immersa en la renovació de la flota d'avions i en els pròxims dos anys tots els aparells operats per la companyia seran Airbus.
Avui és notícia
20 municipis rebran 233 milions de la llei de barris: quins són i a què destinaran els diners
Relators de l'ONU denuncien el "tracte cruel i degradant" del desallotjament del B9 de Badalona
L'Ajuntament de Badalona fa fora les desenes de persones acampades davant el B9
Ordeig diu que els experts europeus no veuen per ara indicis que la pesta porcina sortís de l'IRTA-CReSA
Activada l'alerta Inuncat pel risc de pluges abundants al litoral i prelitoral de Barcelona i Girona