Netflix Warner HBO
Frank Gehry
Pesta porcina africana
Operació sortida
Concerts Rosalía Lux
Assassinat d'Abu Shabab
Sandro Giacobbe
Servei militar Alemanya
Cas Helena Jubany
Portes obertes Parlament
Pla Moves III
Norris F1
Gazzaniga Elx Girona
Madrid Celta

Spotify fa canvis en el pla gratuït i elimina la reproducció aleatòria obligatòria

La plataforma de música en streaming atén una de les demandes històriques dels usuaris del pla bàsic, que ara podran triar quina cançó volen escoltar

Redacció

04/10/2025 - 21.29 Actualitzat 04/10/2025 - 21.31

Spotify ha anunciat la implementació d'una actualització que portarà algunes millores importants per als usuaris del pla gratuït.

La més important és que podran triar cançons i escoltar-les immediatament. Fins ara, els comptes gratuïts a la plataforma només tenien l'opció de reproduir els àlbums en mode aleatori, amb un màxim de sis salts per hora.

Es tracta, doncs, d'una de les millores més importants en la usabilitat que ha fet la plataforma des de la seva creació, una funcionalitat llargament reivindicada pels usuaris que l'equipara a altres plataformes de reproducció de música. 

Plataformes de música en streaming al mòbil (iStock / Kenneth Cheung)

Tot i això, cal tenir en compte que es mantindran els anuncis cada 5 o 6 cançons. La companyia també ha puntualitzat que existeix un límit diari en aquest "temps sota demanda", sense especificar de quant de temps es tracta. Un cop superat aquest límit, es tornarà a la restricció de sis salts per hora que hi havia fins ara. 

Quines millores aporta l'actualització?

Les millores que implementa aquesta actualització beneficien només els usuaris que no tenen un pla de pagament, i permetran:

  • Escollir cançons, àlbums o pòdcasts i escoltar-los de forma immediata i tantes vegades com es vulgui, però amb un temps límit diari.
  • Obrir enllaços de cançons compartides i reproduir-les a l'aplicació.
  • Millorar la gestió de les playlists: es podran crear llistes de reproducció, personalitzar-ne el nom i afegir-hi directament cançons recomanades.

Una estratègia de fidelització

Amb aquests canvis, Spotify busca fidelitzar la base de 433 milions d'usuaris gratuïts a tot el món, que reprodueixen milers de milions de temes cada dia.

Segons alguns mitjans especialitzats, el canvi arriba en un moment clau per a la plataforma de música en streaming, ja que els ingressos publicitaris travessen dificultats. Actualment, suposen l'11% dels ingressos totals, en lloc del 20% que s'havia fixat la direcció de la companyia. 

Els 276 milions d'usuaris prèmium de la plataforma mantindran els avantatges, com ara poder escoltar música sense anuncis, so en alta definició o l'ús de la intel·ligència artificial per crear llistes de reproducció adaptades als gustos personals.