
Operació sortida de Sant Joan: tallada l'AP-7 a Riudellots de la Selva i reoberta l'A-2 a Castellbisbal
Redacció
Tarda de mobilitat i incidències a la xarxa viària catalana en plena operació sortida de Sant Joan. S'espera que fins a la mitjanit d'aquest dimarts surtin de l'àrea metropolitana de Barcelona uns 490.000 vehicles.
A les sis de la tarda, les incidències principals es registren a l'AP-7, via que s'ha hagut de tallar a Riudellots de la Selva. Un accident que hi ha hagut cap a les cinc de la tarda talla l'autopista en sentit nord en aquest punt. Trànsit informa que les vies alternatives són la C-32 nord i la C-35.
En aquesta mateixa via també hi ha circulació complicada amb cues de fins a 7 quilòmetres a Montmeló, en sentit nord.
El trànsit també presenta retencions que han superat els 7 quilòmetres a la ronda de Dalt i a la ronda del Litoral. La C-32 registra retencions de fins a 6 quilòmetres a Premià de Dalt, en sentit nord.
Reoberta l'A-2 a Castellbisbal
S'ha reobert a la circulació l'autovia A-2 a Castellbisbal, que durant prop d'una hora havia estat tallada en direcció Barcelona per un incendi que ja està estabilitzat. La situació del trànsit ja s'ha normalitzat després que les cues hagin arribat als 4 quilòmetres.
El foc s'havia declarat a primera hora de la tarda i s'han activat 9 dotacions terrestres dels Bombers de la Generalitat. Han pogut aturar l'incendi a tocar del polígon industrial i treballen per remullar la zona.
L'incendi ha afectat unes tres hectàrees d'un solar erm, sense construccions, entre el polígon industrial i l'A-2, a Sant Andreu de la Barca.
Prop de mig milió de vehicles sortiran de Barcelona
La revetlla de Sant Joan és dels dies amb més desplaçaments de trànsit a les carreteres catalanes. Es preveu que, fins a la mitjanit d'aquest dimarts, surtin 490.000 vehicles de l'àrea metropolitana de Barcelona, i que en tornin 240.000 a partir de dimecres al migdia.
Fins a dos quarts de dues ja havien sortit uns 30.000 vehicles, una mica més l'any anterior, segons ha dit Ramon Lamiel, director del Servei català de Trànsit (SCT), a 3CatInfo. La màxima intensitat de circulació es preveu entre les 5 i les 8 del vespre.
Amb l'objectiu de facilitar la circulació i reduir els accidents, aquesta revetlla s'han pres dues mesures: limitar a 80 km/h la velocitat a les vies que concentren la sortida cap al Maresme i el Baix Llobregat, i restringir la circulació de vehicles pesants a l'AP-7 entre Maçanet de la Selva i l'Hospitalet de l'Infant.
La velocitat a 80 km/h és més segura i hi caben més cotxes i hi ha menys interacció entre els vehicles, cosa que fa a reduir la sinistralitat.
Durant l'operatiu de trànsit de la revetlla, la velocitat es limita a 80 km/h entre les 17 i les 22 de la nit, a les zones de velocitat variable: a la C-32, la C 31 i la B-23 i en un tram de l'AP-7 entre el Papiol i Martorell, i a la pota nord de la B-20 entre Santa Coloma Gramenet i Montgat, i segons el director del SCT, es controlarà amb helicòpters de trànsit.
També poden concentrar més intensitat de trànsit durant la tarda altres vies de distribució de la revetlla, com la C-58 i C-33, cap al corredor del Vallès, i vies de l'anell metropolità com la B-10 i B-20, corredors perimetrals a la capital.
Dispositiu especial de trànsit amb 286 agents dels Mossos
Els Mossos d'Esquadra desplegaran un dispositiu especial amb 286 agents de trànsit i 52 controls policials, amb la participació també de les policies locals.
L'operatiu també es reforça amb radars, panells informatius i vigilància aèria, amb l'objectiu de garantir una mobilitat segura.
Segons Ramon Lamiel, el dispositiu s'ha fet tenint en compte la mobilitat de revetlles anteriors, però aquesta cau entre dimarts i dimecres, lluny del cap de setmana, i per tant ha dit, és "una incògnita" com es desenvoluparà.
Les dues anteriors revetlles a mitja setmana es remunten a fa anys, "la primera vegada va ser el 2015, quan hi havia peatges i després el 2020, durant la pandèmia estàvem confinats". Lamiel ha dit que "s'hauran de treure conclusions", en funció de la mobilitat.
Esperen que molts vehicles s'hagin quedat en el seu destí i no es moguin per la revetlla fins que tornin dimecres, però també hi ha la mobilitat pròpia de revetlla, "veurem qui ha agafat el cap de setmana llarg i qui no", ha dit Lamiel.
Per a la tornada d'aquest dimecres, es preveu obrir carrils addicionals a la C-32 i a l'AP-7 nord i sud, per donar més cabuda de vehicles des de primera hora de la tarda fins a la nit.