
Tallen la Meridiana per reivindicar la connexió del metro entre les dues Trinitats
Sota el lema "Unim el metro, apropem els barris", la protesta veïnal reclama la interconnexió entre Trinitat Nova i Trinitat Vella amb la prolongació de la línia 3
Redacció
08/06/2025 - 15.41 Actualitzat 03/09/2025 - 14.20
Cap a les 11 del matí de diumenge, i durant mitja hora, més d'un centenar de veïns han tallat l'avinguda Meridiana per reclamar la unió per suburbà entre les estacions de Trinitat Nova i Trinitat Vella.
Units darrere una pancarta amb el lema "Unim el metro, apropem els barris", el veïnat de les dues Trinitats ha sortit de nou al carrer després de la cadena humana que van fer fa un any amb la mateixa reivindicació: la prolongació de la línia 3 per unir les parades de Trinitat Nova (L3, L4 i L11) i Trinitat Vella (L1).
Les plataformes veïnals defensen que el cost de fer aquest túnel d'un quilòmetre, la distància entre les dues parades, no seria gaire elevat, connectaria les dues Trinitats i donaria servei a moltes famílies per poder arribar al centre de la ciutat.
El tall, protagonitzat per la Federació d'Associacions Veïnals de Barcelona (FAVB) i entitats dels barris com la plataforma Trinitat per la Mateixa Via, ha generat retencions a la C-58 i C-33, i ha portat la Guàrdia Urbana a desviar el trànsit fins al final de la protesta, després de la qual s'ha normalitzat la circulació, segons ha informat l'Ajuntament.
"Tenim clar que no ens aturarem aquí. Potser la pròxima vegada ens concentrarem un dia que no sigui festiu", ha assenyalat Paco Flórez, membre de la plataforma Trinitat per la Mateixa Via. Flórez ha instat el consistori barceloní i la Generalitat a escoltar-los i ha demanat que "d'una vegada per totes" aquest projecte es tregui del calaix.
El projecte, que està inclòs en el pla director d'infraestructures, encara no té data d'execució.
Una reivindicació que es remunta al 2008
La Trinitat Nova i la Trinitat Vella queden a un costat i a l'altre de la Meridiana, connectades pel pont de Sarajevo, punt on s'han concentrat els veïns aquest diumenge abans de tallar l'artèria barcelonina.
Paco Flórez ha explicat que des de l'any passat compten amb el "suport" dels diversos grups municipals del districte, però ha lamentat que el projecte segueixi aturat.
"Ni l'Ajuntament de Barcelona ni la Generalitat han fet cap declaració ni cap concessió, ni tan sols una reunió per parlar."
Per la seva banda, Ramon Carbó, president de l'Associació Andana Central, ha assegurat que unir les dues estacions és un projecte "relativament fàcil". "El cost seria mínim, perquè el túnel arriba fins a la Meridiana i amb una tuneladora amb un parell d'anys podria estar fet l'enllaç entre l'L3 i l'L1", ha defensat.
"És una reivindicació històrica per millorar la qualitat de vida de les persones", ha dit Carbó, i ha recordat que és una demanda dels barris des del 2008, quan la línia 3 va arribar a Trinitat Nova.
Avui és notícia
20 municipis rebran 233 milions de la llei de barris: quins són i a què destinaran els diners
Ordeig diu que els experts europeus no veuen per ara indicis que la pesta porcina sortís de l'IRTA-CReSA
L'Ajuntament de Badalona fa fora les desenes de persones acampades davant el B9
Activada l'alerta Inuncat pel risc de pluges abundants al litoral i prelitoral de Barcelona i Girona
La UE prestarà 90.000 milions d'euros a Ucraïna i deixa de banda els fons russos congelats