Netflix Warner HBO
Frank Gehry
Pesta porcina africana
Operació sortida
Concerts Rosalía Lux
Assassinat d'Abu Shabab
Sandro Giacobbe
Servei militar Alemanya
Cas Helena Jubany
Portes obertes Parlament
Pla Moves III
Oviedo Cazorla
Eric Garcia renova Barça
Estrella Roja Barça

TV3 comença l'any com a líder indiscutible

TV3 és líder de gener per 42è mes consecutiu, rècord històric de lideratge ininterromput mensual, amb una quota del 14,5%, a 3,5 punts de la cadena classificada en segon lloc i a 4,3 punts de la tercera. TV3 continua liderant la franja del "day time" i del "prime time". TV3 ha estat la cadena més vista 26 dies del mes de gener i també ha liderat el rànquing de programes 30 dies del mes, i ho ha fet amb un informatiu. Deu dels quinze programes més vistos del rànquing són de la cadena. Els informatius són líders en totes les edicions, amb excel·lents resultats, i es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu, amb un índex del 8,6, i també són líders en imparcialitat i credibilitat. Rècords de temporada per a l'"Atrapa'm si pots", el "Tot es mou", el "Zona Zàping", el "Preguntes freqüents" i el "Cuines". I excel·lent estrena d'"Altsasu" i "El col·lapse". TV3 continua sent la cadena més ben valorada qualitativament, amb un 8,5. Més de 2 milions d'espectadors han connectat amb el Super3 aquest mes, el millor resultat des del gener del 2019. I, pel que fa a audiències digitals, el portal de la CCMA ha tingut 4,8 milions d'usuaris únics i més d'11,8 milions de reproduccions de vídeo. I la secció d'esports ha fet el rècord, amb 589.000 usuaris únics

01/02/2021 - 13.06 Actualitzat 01/02/2021 - 13.06

TV3 ha tornat a acabar el mes com a líder d'audiència, segons dades de Kantar, i ja són 42 mesos consecutius, el rècord històric de lideratge ininterromput d'una cadena. Aquest gener, TV3 ha aconseguit una quota del 14,5%. Ha superat en 3,5 punts la cadena classificada en segon lloc, Antena 3, i en 4,3 punts la tercera, Telecinco.

TV3 continua sent líder a les franges de "day time", amb una quota del 14,7%, 3,7 punts per sobre de la cadena classificada en segon lloc, Antena 3, i de "prime time", amb una quota del 16,2%, i supera per 4,4 punts la segona classificada, Antena 3.

TV3 ha liderat l'audiència 26 dies dels 31 del mes de gener i el rànquing dels programes més vistos del dia en 30 ocasions, i sempre ho ha fet amb una edició dels telenotícies.

També és la cadena més ben valorada al gener, al panel de GfK, amb un 8,5. GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurado de Espectadores", de GfK, com per exemple la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més de TV3, la BBC i la neerlandesa NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i de Singapur.

Excel·lents resultats dels informatius, líders de totes les edicions

Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 30 ocasions: 20 el "TN vespre", 7 el "TN cap de setmana vespre" i 3 el "TN cap de setmana migdia.

Deu dels quinze programes més vistos del rànquing del mes són de TV3, amb el "TN vespre" del dia 7 en primer lloc, amb una quota del 30,5% i 890.000 espectadors, el rècord de la temporada; el "TN cap de setmana migdia" del 9 de gener va ser segon i el més vist de la temporada, amb una quota del 35,5% i 875.000 espectadors; el "TN cap de setmana vespre" del 10 va ser tercer, amb 805.000 espectadors i un 27,5% de quota. El cinquè va ser el "TN migdia" del 8 de gener, amb 659.000 espectadors i una quota del 32,3%.

I pel que fa al "TN comarques", el del dia 13 va ser el 23è més vist del mes, amb una quota del 26,4% i 387.000 espectadors, i continua com l'informatiu més ben valorat, segons el panel GfK, amb un 8.8.

Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,6, segons el panel de GfK. I també són líders en imparcialitat, amb un 94,3% i en credibilitat, amb un 97,3%.

Aquest mes de gener destaca l'increment d'espectadors del "TN cap de setmana migdia", amb  618.000 espectadors, la millor mitjana mensual des de l'abril.

Bons resultats dels programes del "day time" i del "prime time", amb rècords de temporada i bones estrenes

Entre els programes més vistos, a banda dels telenotícies, hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, sèries i documentals.

El "Polònia" del dia 7, amb una quota del 24% i 643.000 espectadors, va ser sisè i té un 8,6 en qualitat. El segueix "El foraster", amb el capítol del dia 4, amb Quim Masferrer a Vallfogona de Ripollès, amb una quota del 25,3% i 641.000 espectadors. I acaba la temporada amb una quota mitjana del 23,2% i 590.000 espectadors. A més, té una valoració qualitativa de 8,8, segons GfK.

Al gener ha destacat l'estrena d'"Altsasu", el dia 18, que ocupa el vuitè lloc del rànquing, amb 600.000 espectadors, una quota del 22,7% i una audiència acumulada d'1.010.000 espectadors. També ha fet molt bon resultat l'estrena d'"El col·lapse", amb una audiència acumulada de 546.000 espectadors, i el primer capítol, en vintè lloc del rànquing, va fer un 19,1% de quota i 401.000 espectadors.

L'"Està passant", el programa d'humor dels vespres que es va emetre el dia 20, va ser dotzè, amb una quota del 19% i 464.000 espectadors, i té un 8.6 al panel de GfK.

Aquest mes de gener diversos programes han fet el rècord de temporada. El "Zona zàping" del dia 15, amb una quota del 16,8% i 474.000 espectadors; l'"Atrapa'm si pots", del 17, amb 378.000 espectadors i una quota del 15,1%; el "Tot es mou", del 15, amb 259.000 espectadors i un 14% de quota; el "Preguntes freqüents", amb 339.000 espectadors i una quota del 16% de quota; i el "Cuines", del dia 14, en què Marc Ribas va preparar un pollastre amb ratatouille, que van veure 460.000 espectadors i va fer un 24,9% de quota. A més, ha fet una mitjana de 404.000 espectadors durant el mes, el que suposa 70.000 espectadors més que la mitjana de la temporada.

El "Nit de nits", del dia 5, amb una quota del 14,6% i 382.000 espectadors, és el més vist dels quatre emesos. I el "Nit de Reis" va fer una audiència mitjana de 424.000 espectadors, una quota del 19% i una audiència acumulada d'1.154.000 espectadors.

Aquest gener, el  "Com si fos ahir", la sèrie de la sobretaula, amb una quota mitjana del 16,5% i 287.000 espectadors, obté 30.000 espectadors més que la mitjana de la temporada, i és el millor més. El capítol del dia 19, és el segon més vist de la temporada, amb una quota del 17,8% i 332.000 espectadors.

La ficció de la sobretaula que es va emetre durant les festes de Nadal, "Escola d'infermeria", ha obtingut una audiència acumulada d'1.515.000 espectadors, una quota mitjana del 13,7% i 249.000 espectadors. El capítol més vist va ser el del dia 5 de gener, amb 330.000 espectadors.

També s'han estrenat, aquest mes, "Batalla monumental", el dia 10, amb 339.000 espectadors, una quota del 19% i una audiència acumulada de 549.000 espectadors; i "El suplent", el 27, amb una quota del 10,6%, 220.000 espectadors i una audiència acumulada de 500.000 espectadors.

I pel que fa al Super3, més de 2 milions de catalans (2.042.000) han connectat amb el canal aquest mes de gener. És la dada mensual més alta des del gener del 2019. 

El portal de la CCMA ha tingut una audiència de 4,8 milions d'usuaris únics, TV3 supera els 11,8 milions de reproduccions de vídeo i l' Esport3.cat  fa el rècord d'audiència.

Al gener, TV3 ha tingut més d'11,8 milions de reproduccions de vídeo en directe i a la carta, un 10% més que el mateix més de l'any anterior. Els "Telenotícies" han estat els programes amb més audiència digital a la carta del mes. El "TN migdia", "TN vespre" i "TN cap de setmana" són els tres programes més vistos del més. En primer lloc hi ha l'edició del vespre, amb 186.000 usuaris únics i 320.000 reproduccions.

El "Com si fos ahir" és el programa més vist en reproduccions de vídeo a la carta, amb 809.000 reproduccions. I el vídeo més vist a la carta del gener és el primer capítol de la sèrie "Altsasu", amb 78.000 reproduccions.

El portal de la CCMA ha tingut al gener una audiència de 4,8 milions d'usuaris únics, un 6,7% més que el gener de l'any passat. El 324.cat, la secció de notícies del portal de la CCMA, té 2,6 milions d'usuaris únics, amb un increment del 30% respecte al gener de l'any passat. I la secció d'esports, amb 589.000 usuaris únics, ha crescut un 86% respecte el gener del 2020. Ha fet el rècord d'audiència i s'han fet 810.000 reproduccions dels vídeos de contingut esportiu, un 60% més que el gener del 2020.

I pel que fa a les xarxes socials, al gener s'han publicat més de 275.000 missatges a Twitter sobre els programes de TV3, segons dades de Kantar. El programa més comentat ha estat "Preguntes freqüents", amb 75.000 missatges.

Font: Kantar.Indiv.4i+ (amb convidats i 2a residència)

tv3.cat