Loteria de Nadal 2025
Comicis a Extremadura
Tiroteig a Johannesburg
Dossier Epstein
Tales il·legals arbres
Mort violenta Molins de Rei
Inuncat
Selectivitat 2026 (PAU)
Bustos cas Mercuri
Sumar PSOE
B9 de Badalona
Sospitós Universitat de Brown
Christensen
Girona Atlètic de Madrid
Vinicius

Ginebra

Un avió propulsat amb energia solar recorre 1.500 quilòmetres entre Phoenix i Dallas

El "Solar Impulse", un avió propulsat amb energia solar, ha aconseguit un nou rècord de distància recorreguda sense utilitzar ni una gota de combustible. Aquest aparell de fabricació suïssa ha volat un total de 1.541 quilòmetres, entre les ciutats nord-americanes de Phoenix i Dallas. El vol ha durat més de 18 hores. La marca anterior era de 1.116 quilòmetres entre Ginebra i Madrid, fa un any.

Redacció

23/05/2013 - 12.29 Actualitzat 23/05/2013 - 13.58

Nou rècord mundial del recorregut més llarg d'un avió propulsat amb energia solar. L'aeronau "Solar Impulse" ha aconseguit completar els 1.541 quilòmetres entre Phoenix i Dallas, als Estats Units. El rècord anterior de l'avió, de fabricació suïssa, era de 1.116 quilòmetres sense cap mena de carburant entre Ginebra i Madrid, fa justament un any.

El pilot de l'aparell, André Borschberg, ha tardat 18 hores i 21 minuts a volar entre les dues ciutats nord-americanes. Aquest és el segon dels cinc trams que Borschberg i el fundador del projecte, Bertrand Piccard, s'han plantejat per unir la badia de Califòrnia i la ciutat de Nova York. Tots dos s'alternen en la cabina de pilotatge. Si poden acabar els cinc trams, el "Solar Impulse" haurà recorregut els 5.000 quilòmetres entre les costes oest i est dels Estats Units.

En relació amb el nou rècord d'aquest dijous, André Borschberg ha dit que ha estat especialment complicat per la presència de forts vents en el moment de l'aterratge. "Cal tenir en compte que el pilot ha d'estar despert durant tot el viatge, gairebé vint hores, perquè l'avió no té cap sistema de pilot automàtic."

El prototip d'avió solar fa 64 metres d'envergadura i les pesen més d'una tona i mitja, la meitat del pes total de l'aeronau. És precisament a les ales on s'emmagatzema l'energia solar en unes cèl·lules fotovoltaiques.